Klacht POSTNL: Pakket niet geleverd 1e bezorgpoging niet geslaagd

Klachtnummer
# 135000
Gebruiker
Arjean
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vandaag zou een pakket tussen 12:30 en 14:30 worden afgeleverd. De hele dag hebben we thuis zitten wachten in de buurt van het raam met uitzicht op de voordeur. om 14:00 stond op de site dat de bezorger onderweg was. Eind van de dag staat plotseling in het systeem dat een 1e bezorgpoging niet geslaagd was..... Dit terwijl er geen bezorger bij ons aan de deur is geweest (en er dus ook geen briefje in de brievenbus is achtergelaten).

Nu hebben we dus geen cadeautjes voor de verjaardag van onze jongste zoon!!!
Wat een teleurstelling PostNL!

De oplossing

Excuses van PostNL en een juiste omschrijving bij de track en trace code! Het is een leugen als gesteld wordt dat de bezorger is langs geweest.
Compensatie van verzendkosten wegens wanprestatie.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw De Buck,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat geen kennisgeving heeft ontvangen bij een niet geslaagde afleverpoging en dat de bezorger bij deze afleverpoging niet heeft aangebeld. Mijn excuses hiervoor.

    Ik heb een melding voor u uitgezet. De manager zal in gesprek gaan met de bezorger om herhaling in de toekomst te voorkomen. Deze melding is verwerkt onder nummer 02404090. In mijn systeem zie dat u inmiddels uw zending heeft mogen ontvangen.

    Ik ga er vanuit u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    Arjean
    Datum
    Er is geen afleverpoging geweest door de bezorger.
    Compensatie verzendkosten wegens wanprestatie.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw De Buck,

    Ik begrijp goed dat u een vergoeding wilt ontvangen. Echter heeft mijn collega een melding aangemaakt voor deze situatie en wij gaan dit met de desbetreffende bezorger bespreken. Er is helaas geen recht op een vergoeding in dit geval. U heeft het pakket inmiddels wel ontvangen?

    Mijn oprechte excuses voor deze vervelende situatie.

    Met vriendelijke groet,

    Bert
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen