Klacht POSTNL: Pakket niet geleverd met onterecht "niet thuis"

E.T.J. Dolmans

Wij hebben Bol Select, waardoor we ook onze bestellingen op dezelfde dag, in de avond en op zondag kunnen ontvangen. Als het dan niet bezorgd wordt en wij gewoon thuis zijn, horen wij daar compensatie voor te krijgen.

Wij zouden een pakketje ontvangen tussen 20:00 en 21:00 uur. Wij waren de hele tijd thuis, maar kregen om 21:10 uur een bericht via de track and trace dat we niet thuis zouden zijn. Hierdoor vervalt onze compensatie, aangezien het nu onze schuld zou zijn dat we in gebreke zijn. Overigens hebben we geen briefje in de bus gekregen.

Dit is absoluut onacceptabel naar mijn mening!

Als postnl gewoon eerlijk is over de reden dat ze niet bezorgen, namelijk door een fout of drukte van hun kant, dan is alles niet zo'n probleem. Wij hebben dan duidelijkheid en krijgen de compensatie om de teleurstelling van het niet bezorgen te verzachten.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de pakketbezorging op uw adres. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat de bezorger niet bij u heeft aangebeld en geen briefje heeft achtergelaten. Mijn excuses hiervoor. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Wat is de Track & Trace code van dit pakket?

- Wat is uw e-mail adres?

Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Geachte heer,

Dat heb ik graag gedaan. Bedankt voor uw reactie. Ik heb geprobeerd om uw Track & Trace code na te kijken, maar deze levert geen informatie op in mijn systeem. Zou u kunnen controleren of deze code correct is?