Klacht POSTNL: pakket niet ontvangen, geen medewerking Post nl

Klachtnummer
# 349048
Gebruiker
wielkastroller
Datum
3 reacties

Details

De klacht

pakket niet ontvangen

De oplossing

Als er een pakket is gepost, moet dit traceerbaar zijn op het betreffende post kantoor.
Dit nagaan en terug melden.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een pakket niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten wat er gebeurd is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik zou graag de status van de zending willen controleren om te bekijken welke mogelijkheden er zijn. Helaas hebben wij van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen. Het is niet mogelijk een pakket te traceren op basis van de locatie van het betreffende postkantoor. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is de Track&Trace code van het pakket? Deze code begint normaal gesproken met 3S.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    wielkastroller
    Datum
    LS, het probleem zit hem erin dat de verstuurder geen enkele medewerking verleent.
    Ik kan de door u gevraagd codes dan ook niet verstrekken.
    maar met een afgifte plaats en een aflever adres moet het toch mogelijk zijn om het post stuk te lokaliseren, lijkt mij.
    Ik heb al meerdere telefoontjes hierover gepleegd, maar blijkbaar " verdwijnt" de bij u afgegeven post in een on overzichtelijk zwart gat.
    Ik hoop dat u mij hier verder kan helepen.

    vr grt C.dekker
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Hartelijk bedankt voor de toelichting. Ik vind het uiteraard heel kwalijk dat dit pakket niet is aangekomen en het spijt me ook heel erg dat de afzender niet mee wil werken. Graag wil ik dit toelichten.

    Zonder track en trace code kan ik uw pakket niet traceren. Het is ook niet mogelijk om deze code achteraf op te zoeken. Deze code wordt enkel aan de afzender verstrekt wanneer er is gekozen voor een pakket met track en trace. Ik hoop dat u met de afzender nog tot een oplossing kunt komen, daar heeft u een overeenkomst mee. De afzender is onze opdrachtgever voor de verzending van het pakket en kan eventueel een klacht indienen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen