Klacht POSTNL: Pakket niet ontvangen, wel afgeleverd… ?

# 52091
cajgeers

Vorige week stond er onder mijn Track and Trace-code dat een pakket dat ik had besteld bij mij was afgeleverd. Ik heb dit pakket echter niet ontvangen. Ze zeiden dat het bij de buren was afgegeven, maar ook die wisten van niets. Herhaaldelijk contact opgezocht met PostNL en ze beloofden steeds dat ze me terug zouden bellen. Dit gebeurde steeds niet, dus bleef ik ze maar bellen (tegen €0,45/minuut). Helaas, de fout lag dan waarschijnlijk wel bij hen, maar ze konden niets doen en ik had nergens recht op. Ik moest het maar regelen/oplossen met de afzender… schandalig!

Heel eenvoudig, ik wil dat PostNL zijn verantwoordelijkheid neemt voor het niet of verkeerd bezorgde pakket en mij dit vergoedt!

Geachte heer/mevrouw Geers,Ik vind het erg spijtig dat u uw zending niet heeft ontvangen. Excuses voor het ongemak. Helaas kan PostNL vanwege afspraken met internationale postorganisaties uw kosten niet vergoeden. De afzender kan de vermissing melden in het land van herkomst. Ook kan de afzender hierbij een verzoek indienen tot teruggaaf van de kosten. Ik hoop van harte dat u in de toekomst geen problemen meer zult ondervinden met het ontvangen van pakketten.Vriendelijke groet, Wietske
    PostNL Klantenservice.
    cajgeers
    Ik begrijp dat je je kunt verbergen achter internationale afspraken, maar als klant ben ik daar niet mee geholpen, natuurlijk. Het blijft stuitend dat jullie een fout maken en daar - vanwege bovengenoemde afspraken - niet verantwoordelijk voor zijn.Daarnaast, de leverancier van het pakket heeft vervolgens een nieuw pakket gestuurd, als aangetekend pakket dat uitsluitend aan mij mag worden afgegeven en waarvoor ik persoonlijk moet tekenen. Ook dit pakket is klakkeloos bij de buren afgegeven.
    Geachte heer/mevrouw Geers,
    Ik begrijp uit uw verhaal dat de afzender heeft aangegeven dat zij het pakket aangetekend verstuurd zouden hebben. Ik heb voor u onderzocht om welke zending dit gaat, volgens mijn gegevens zou dit moeten gaan om een zending die 27-02-14 is afgeleverd. Dit betreft wederom een "standaard zending", een type product dat bij de buren geleverd mag worden. Mocht u wat betreft de burenlevering geen kennisgeving hebben ontvangen, dan kan ik daar uiteraard een klacht voor aanmaken richting de bezorger. Voor verdere klachtafhandeling/vergoeding zal ik u toch moeten doorverwijzen naar de afzender. Deze blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor uw zending tot u het daadwerkelijk in handen heeft.
    Vriendelijke groet,
    Frank
    cajgeers
    Beste Frank,Ik neem het je niet persoonlijk kwalijk, maar dit schiet niet op zo.Zaak gesloten, klant nog steeds ontevreden.
    Geachte heer/mevrouw Geers,Hartelijk dank voor uw reactie, graag bericht ik u als volgt.Uiteraard is het voor te stellen dat dit erg vervelend voor u is. Zoals mijn collega's melden zien we alleen zendingen staan waar niet voor getekend hoeft te worden. Hiervoor dan ook het advies om contact op te nemen met de afzender.Met vriendelijke groet,Annelies