Klacht POSTNL: Pakket niet ontvangen en retour naar afzender

Kadir8880

Mijn pakket is retour verzonden zonder dat ik een bericht hebt gekregen dat mijn pakket opgehaald kon worden. Waarschijnlijk zijn ze een keer langs geweest op het moment dat niemand thuis was en geen briefje door de brievenbus gedaan. Het pakketje is vanuit China verzonden, dus voordat het daar aankomt en weer teruggestuurd wordt kost het veel tijd en geld. Ik heb gebeld met ze, maar dan word Ik met het buitenland verbonden lijkt het. Want 2 keer is de verbinding verbroken en als ik verbonden ben is de kwaliteit erg slecht. Moeilijk te communiceren. Ik moest erg hard praten om verstaanbaar te maken en heel goed luisteren om ze te verstaan. Maar volgens haar zaten ze gewoon in Nederland. Dan betaal je ook nog 45 cent bovenop je normale belkosten.

Mijn pakket thuis bezorgd of ophalen bij een postnl ophaalpunt. Ik moet dan wel weten waar en wanneer het kan ophalen.

Geachte heer/mevrouw Kamar,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat uw pakket retour afzender gestuurd is en u geen afhaalbericht voor het betreffende pakket heeft ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Omdat er sprake is van inklaringskosten, is dit pakket rechtstreeks naar de afhaallocatie gestuurd. Sinds enkele weken wordt er voor deze zendingen geen eerste bezorgpoging op uw adres meer gedaan. Het pakket was sinds 21 oktober beschikbaar op de afhaallocatie. Omdat het pakket niet binnen twee weken is afgehaald, is deze retour afzender gestuurd. Wij kunnen dit proces van retour sturen niet tegenhouden, daarom raad ik u aan contact op te nemen met de afzender voor meer informatie en een passende oplossing.

Naar aanleiding van eerder telefonisch contact met onze klantenservice is er reeds melding van gemaakt dat u dit pakket niet ontvangen heeft. Op die manier kan de kans verkleind worden dat dit nogmaals gebeurt. Ik zou dit nogmaals voor u aan kunnen geven, om dat te doen ontvang ik graag nog uw e-mailadres. Zou u die als reactie op dit bericht mee willen sturen?

Voor toekomstige zendingen uit het buitenland raad ik u aan www.internationalparceltracking.com in de gaten te blijven houden. U kunt hier de buitenlandse tracking code invullen, zodra het pakket bij ons bekend is zal de bijbehorende 3S-code hier getoond worden. Met die code kunt u het pakket ook binnen Nederland blijven volgen.

René