Klacht POSTNL: Pakket niet ontvangen en toch in track & trace afgemeld als succesvol afgeleverd.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 346491
Gebruiker
Alfa70
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Pakket uit buitenland niet afgeleverd bij PostNL locatie en ook niet bij de klant en toch in track & trace melden dat het pakket succesvol is afgeleverd. PostNL doet geen onderzoek omdat het pakket niet verzekerd is verzonden door de verzender? 3S nummer bekend, pakket eenmaal aangeboden, niet thuis en ophaal briefje in bus gekregen, maar pakket nooit op PostNL locatie afgeleverd. Volgens PostNL locatie heeft PostNL distributie het pakket terug gestuurd naar een verkeerd adres (in Amersfoort??), omdat de barcode beschadigd is geraakt. Escalatie voor onderzoek is niet mogelijk en ook verzender wil geen verantwoordelijkheid nemen. Verzender ziet dat pakket is afgeleverd dus kan ook niets doen. Is dit niet fraude? De klant kan naar zijn order fluiten! dat is toch je reinste wanprestatie als je als bedrijf een fout maakt en verschuilt achter procedures, niet verzekerd dus geen onderzoek, terwijl je weet dat het pakket naar een ander adres is verstuurd! Wat frusterend is dit, dat je als klant gewoon niets kan doen om dit alsnog recht te kunnen trekken en gewoon je pakket kwijt bent, maar ook je geld, want de verzender wil een bewijs hebben dat je het pakketje niet hebt ontvangen?! Heb een scan van het afhaalbriefje gezonden, maar wordt niet als bewijs erkend!

Gewenste oplossing

Mijn pakket alsnog terughalen van het verkeerde adres en aan mij afleveren, of een bewijs geven dat ik het pakket niet heb ontvangen.
Geboden oplossing
Geen oplossing, alleen terug gaan naar de afzender en vragen af deze het probleem wil oplossen? Heb ik al gedaan, krijg geen vergoeding op basis van de gegevens op het racking systeem. Probleem is veroorzaakt door PostNL, omdat het pakket niet geleverd is aan een PostNL locatie, zoals het volgens procedure hoort als het pakket niet aangeboden kan worden. Dit is nooit gebeurt, maar wel heeft PostNL deze aflevering als succesvol in het tracking systeem gemeld?! Voor de afzender is dan het pakket afgeleverd en waarom zou hij dan acties moeten ondernemen! PostNL moet de melding succesvol afgeleverd wijzigen in zoekgeraakt of iets dergelijke, dan zal afzender misschien wel in actie komen. Dus dit is frauderen met de gegevens en je reinste wanprestatie van PostNL en ik heb mijn bestelde onderdelen niet en ook niet mijn geld terug gekregen! Schande!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Volgens mijn gegevens is uw pakket inderdaad afgeleverd op uw adres. Uit uw verhaal begrijp ik echter dat dit niet het geval is en dat u hier ook al contact over hebt opgenomen met één van mijn collega's van de klantenservice. Helaas kan ik hier geen andere uitspraak over doen. U bent een overeenkomst aangegaan met de afzender van dit pakket. Dat betekent dat de afzender altijd verantwoordelijk blijft voor uw zending, totdat deze in goede orde bij u is afgeleverd. Ook als de afzender uit het buitenland komt. Omdat deze zending zonder aanvullende verzekering is verzonden, is het inderdaad niet mogelijk om een onderzoek uit te laten voeren. De afzender is in dit geval de enige die u eventueel een goede oplossing aan kan bieden en u tegemoet kan komen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen