Klacht POSTNL: Pakket niet ontvangen en toch in track & trace afgemeld als succesvol afgeleverd.

Alfa70

Pakket uit buitenland niet afgeleverd bij PostNL locatie en ook niet bij de klant en toch in track & trace melden dat het pakket succesvol is afgeleverd. PostNL doet geen onderzoek omdat het pakket niet verzekerd is verzonden door de verzender? 3S nummer bekend, pakket eenmaal aangeboden, niet thuis en ophaal briefje in bus gekregen, maar pakket nooit op PostNL locatie afgeleverd. Volgens PostNL locatie heeft PostNL distributie het pakket terug gestuurd naar een verkeerd adres (in Amersfoort??), omdat de barcode beschadigd is geraakt. Escalatie voor onderzoek is niet mogelijk en ook verzender wil geen verantwoordelijkheid nemen. Verzender ziet dat pakket is afgeleverd dus kan ook niets doen. Is dit niet fraude? De klant kan naar zijn order fluiten! dat is toch je reinste wanprestatie als je als bedrijf een fout maakt en verschuilt achter procedures, niet verzekerd dus geen onderzoek, terwijl je weet dat het pakket naar een ander adres is verstuurd! Wat frusterend is dit, dat je als klant gewoon niets kan doen om dit alsnog recht te kunnen trekken en gewoon je pakket kwijt bent, maar ook je geld, want de verzender wil een bewijs hebben dat je het pakketje niet hebt ontvangen?! Heb een scan van het afhaalbriefje gezonden, maar wordt niet als bewijs erkend!

Mijn pakket alsnog terughalen van het verkeerde adres en aan mij afleveren, of een bewijs geven dat ik het pakket niet heb ontvangen.
Geen oplossing, alleen terug gaan naar de afzender en vragen af deze het probleem wil oplossen? Heb ik al gedaan, krijg geen vergoeding op basis van de gegevens op het racking systeem. Probleem is veroorzaakt door PostNL, omdat het pakket niet geleverd is aan een PostNL locatie, zoals het volgens procedure hoort als het pakket niet aangeboden kan worden. Dit is nooit gebeurt, maar wel heeft PostNL deze aflevering als succesvol in het tracking systeem gemeld?! Voor de afzender is dan het pakket afgeleverd en waarom zou hij dan acties moeten ondernemen! PostNL moet de melding succesvol afgeleverd wijzigen in zoekgeraakt of iets dergelijke, dan zal afzender misschien wel in actie komen. Dus dit is frauderen met de gegevens en je reinste wanprestatie van PostNL en ik heb mijn bestelde onderdelen niet en ook niet mijn geld terug gekregen! Schande!!!

Volgens mijn gegevens is uw pakket inderdaad afgeleverd op uw adres. Uit uw verhaal begrijp ik echter dat dit niet het geval is en dat u hier ook al contact over hebt opgenomen met één van mijn collega's van de klantenservice. Helaas kan ik hier geen andere uitspraak over doen. U bent een overeenkomst aangegaan met de afzender van dit pakket. Dat betekent dat de afzender altijd verantwoordelijk blijft voor uw zending, totdat deze in goede orde bij u is afgeleverd. Ook als de afzender uit het buitenland komt. Omdat deze zending zonder aanvullende verzekering is verzonden, is het inderdaad niet mogelijk om een onderzoek uit te laten voeren. De afzender is in dit geval de enige die u eventueel een goede oplossing aan kan bieden en u tegemoet kan komen.