Klacht POSTNL: Pakket niet ontvangen maar volgens Postnl is het bezorgd

I.E. Bol

Pakketje is nog niet ontvangen, echter wel een mail ontvangen dat het pakket is bezorgd op 17 juni. Al meerdere keren contact opgenomen met klantenservice bij Postnl maar nog steeds geen duidelijkheid over wanneer het pakketje wordt bezorgd.

Ik wil dat er duidelijkheid komt over waar het pakketje zich bevindt en wanneer het pakketje wordt geleverd.
Het antwoord van PostNL is een standaard reactie die op elke klacht wordt geplakt, tenminste zo lijkt het! Dat verdient geen schoonheidsprijs. Belachelijk dat je als ontvanger van een pakket uit het buitenland afhankelijk bent van de verzender om er achter te komen wat er mis is gegaan met de bezorging. Als de verzender geen moeite wil doen kun je vervolgens fluiten naar je pakket én naar het bedrag dat je hebt betaald voor een niet geleverde bestelling. De reactie van PostNL kun je niet gebruiken als bewijs dat het pakket niet is geleverd, dus geen kans op restitutie of verhaal. Ook vind ik het slecht dat er helemaal niets wordt gedaan met mijn klacht dat mij tot 2x toe is verteld door de Klantenservice (na ruim 10 minuten in de wacht te hangen, ook kostbaar!) dat het pakket nog in het depot lag en dat het per abuis als afgeleverd was gemeld. De derde keer dat ik belde (omdat er nog steeds geen pakket was bezorgd én ik nog steeds niets hoorde van PostNL) werd dat weggewimpeld.

Uiteraard niet fijn dat u niks heeft ontvangen. Ik zie in ons systeem aangegeven staan dat het op 17 juni inderdaad wel op uw adres in de brievenbus geleverd zou zijn. Mocht dit niet het geval zijn en uw buren hebben het ook niet ontvangen, dan raad ik u aan om contact te zoeken met de afzender. Mogelijk kunnen zij via de postorganisatie waar zij het mee hebben verzonden een onderzoek naar de zending opstarten en u hierin een passende oplossing bieden.