Klacht POSTNL: Pakket niet ontvangen maar volgens Postnl is het bezorgd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 605096
Gebruiker
I.E. Bol
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Pakketje is nog niet ontvangen, echter wel een mail ontvangen dat het pakket is bezorgd op 17 juni. Al meerdere keren contact opgenomen met klantenservice bij Postnl maar nog steeds geen duidelijkheid over wanneer het pakketje wordt bezorgd.

Gewenste oplossing

Ik wil dat er duidelijkheid komt over waar het pakketje zich bevindt en wanneer het pakketje wordt geleverd.
Geboden oplossing
Het antwoord van PostNL is een standaard reactie die op elke klacht wordt geplakt, tenminste zo lijkt het! Dat verdient geen schoonheidsprijs. Belachelijk dat je als ontvanger van een pakket uit het buitenland afhankelijk bent van de verzender om er achter te komen wat er mis is gegaan met de bezorging. Als de verzender geen moeite wil doen kun je vervolgens fluiten naar je pakket én naar het bedrag dat je hebt betaald voor een niet geleverde bestelling. De reactie van PostNL kun je niet gebruiken als bewijs dat het pakket niet is geleverd, dus geen kans op restitutie of verhaal. Ook vind ik het slecht dat er helemaal niets wordt gedaan met mijn klacht dat mij tot 2x toe is verteld door de Klantenservice (na ruim 10 minuten in de wacht te hangen, ook kostbaar!) dat het pakket nog in het depot lag en dat het per abuis als afgeleverd was gemeld. De derde keer dat ik belde (omdat er nog steeds geen pakket was bezorgd én ik nog steeds niets hoorde van PostNL) werd dat weggewimpeld.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard niet fijn dat u niks heeft ontvangen. Ik zie in ons systeem aangegeven staan dat het op 17 juni inderdaad wel op uw adres in de brievenbus geleverd zou zijn. Mocht dit niet het geval zijn en uw buren hebben het ook niet ontvangen, dan raad ik u aan om contact te zoeken met de afzender. Mogelijk kunnen zij via de postorganisatie waar zij het mee hebben verzonden een onderzoek naar de zending opstarten en u hierin een passende oplossing bieden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen