Klacht POSTNL: Pakket niet traceerbaar

P Visser

Afgelopen donderdag 03-01-2013 zou mijn pakket bezorgd worden dit werd vertraagd naar vrijdag. OK kan gebeuren ik doe niet moeilijk over 1 dag. Vervolgens 04-01-2013 weer thuis gezeten en vlak voor einde bezorgtijd werd deze weer vertraagd naar de volgende dag. Ik belde met het callcenter en ik kreeg een jongenman aan de telefoon. Ik vermelde mijn track & trace code en hij garandeerde mij dat de volgende dag 05-0-2013 mijn pakket geleverd zou worden. Ook deze dag heb ik binnenshuis gezeten en 5 minuten voor einde bezorgtijd werd deze vertraagd. We belde met de leverancier en met postnl en postnl vertelde dat het pakket niet traccerbaar is maar ook niet vermist. Gewoon kwijt dus. De status wordt iedere keer verschoven en blijft hangen in sorteercentrum. Mijn pakket is dus daar volgens de status. Ik wil graag mijn pakket en niet van het kastje naar de muur gestuurd woorden zoals postnl wel doet. 3SSQBB017338295

Dat er in het sorteercentrum gekeken gaat worden. Ook wil ik de gemiste inkomsten van postnl vergoed krijgen aangezien ik voor niks vrije dagen heb opgenomen. De regel na 5 werkdagen is het pas vermist is onklantvriendelijk. Als me nichtje weg loopt is het ook direct vermist en niet pas na 5 werkdagen. Pakket was verzekerd dus postnl is aansprakelijk voor de gemiste inkomsten.

Geachte heer/mevrouw Visser,Bedankt voor uw reactie. U geeft aan dat ee naar u verzonden pakket tot op heden niet is bezorgd.Dit is uiteraard erg spijtig.
    Helaas kan ik op dit moment niet aangeven, wat de reden is van de vertraging.Voor verder onderzoek adviseer ik u contact op te nemen met de afzender.Deze kan via een onderzoek laten uitzoeken wat er met het pakket is gebeurt.Ik wil u namens PostNL excuses aanbieden voor het onstane ongemak.Met vriendelijke groet, Iteke
    P Visser
    Contact is er opgenomen en van beide partijen wordt er een belachelijke termijn van verwerken gehanteerd. Er is mij duidelijk aan de telefoon gemeld dat het pakket niet traceerbaar is. In status blijft staan dat het zich bevind in het sorteercentrum. Ik wil weten wanneer mijn pakket voor het laatst gescant is?
    Geachte heer/mevrouw Visser, Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat er ook vanuit de afzender contact is geweest met PostNL.Helaas is in ons klachtensysteem niets terug te vinden.
    Om te achterhalen wat er met het pakket aan de hand is zal zoals eerder aangegeven , de afzender wel een onderzoek moeten starten.De laatste scan van de zending was op 3 januari j.l.Helaas is het niet mogelijk het sorteercentrum te contacteren.Een vergoeding voor gemiste inkomsten betreft vervolgschade en wordt door PostNL niet vergoed.Ik adviseer u daarom nogmaals de afzender te verzoeken een onderzoek te starten.Nogmaals excuses voor het ontstane ongemak.Met vriendelijke groet,Iteke
    PostNL KLantenservice
    P Visser
    Op het moment dag het pakket in onvangst is genomen door postnl en is gescant is postnl geheel aansprakelijk.
    Daarnaast blijkt uit jullie antwoord dat het gesprek dat ik op 5 januari telefonisch gevoerd heb dat er dik gelogen is door een medewerker waarvan ik de naam uiteraard genoteerd heb en van alle voorgaande telefoontjes.
    Er is mi j op 5-01 gegarandeerd dat de volgende dag mijn pakket bezorgd zou worden terwijl er toen al duidelijk was dat het pakket niet traceerbaar was en dus vermist.
    Geachte heer, mevrouw Visser,Hartelijk dank voor uw reactie. Een afzender kiest voor een bepaalde verzendwijze en de daarbij behorende voorwaarden. Indien een zending onverhoopt als vermist moet worden bestempeld kan een afzender een navraag opstarten bij PostNL. Zij zijn voor PostNL de reclamerende partij die in aanmerking kunnen komen voor een eventuele schadevergoeding bij beschadiging en of vermissing als de verzendvoorwaarden hierin voorzien. Gevolgschade wordt nimmer uitgekeerd.Aan de hand van de informatie in onze systemen zie ik dat de afzender een dergelijk onderzoek heeft gestart en geinformeerd wordt hun zakelijke service team binnen PostNL.In de veronderstelling u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Frouktje
    P Visser
    Overal krijg je het standaard antwoord en je komt er geen stap verder mee. Ze hebben de volledige macht als postbezorger en het ergste is dat we nog afhankelijk van ze zijn ook. Ondanks de vele negativiteit die zowel op veel social media en forums en in t nieuws wordt genoemd blijven ze maar bestaan. Waar is de tijd dat het nog van de staat was en dat het nog soepel verliep, die krijgen we denk ik nooit meer terug. Dus nee ik ben absoluut niet ok met de afhandeling.