Klacht POSTNL: Pakket niet vindbaar voor afhaal maar wel voor retour zending! Schade claimen bij afzender!!!

Patrick Campagnard

Met betrekking tot de gegeven oplossing: "Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een servicepunt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Ik kan mij voorstellen dat u ontevreden bent over een te ontvangen pakket. Heel jammer dat het servicepunt het pakket niet heeft gevonden en het een week later wel retour heeft gezonden. Uw klacht heb ik dan ook doorgezonden naar de verantwoordelijke afdeling zodat deze het kan bespreken met het servicepunt. U wordt daar verder niet over geïnformeerd. Retour zendingen kunnen wij niet onderscheppen. Voor de gemaakte kosten wil ik u adviseren om contact met de afzender op te nemen. De afzender kan bij de post in het land van herkomst een claim indienen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice"

Ik ga de afzender niet lastig vallen voor de gemaakte kosten!! Ik heb keurig doorgegeven dat ze bij de servicepunt mijn pakket niet konden vinden toen ik het ging ophalen. Jullie zouden een onderzoek starten om mijn pakket te achterhalen en mij hierover berichten!! Tot op heden heb ik geen terugkoppeling gehad maar wel hebben jullie het pakket gevonden om terug te sturen! Niet eens toen jullie het hadden gevonden, hadden jullie de moeite genomen om mij nogmaals de mogelijkheid aanbieden om het te komen ophalen! En nu moet ik schade gaan halen bij de afzender??? Dit is toch SCHANDALIG!!!! Wat een SERVICE bieden jullie aan!!! Voor mij hoeft het niet meer!! Zelfs de Griekse Post met hun reputatie is beter dan Post NL tegenwoordig!!!

Hoef niet meer!!

Hartelijk dank voor uw bericht op klachtenkompas. Omdat ik u telefonisch niet kan bereiken informeer ik u op deze wijze. In uw melding geeft u aan dat u het niet eens bent met het feit dat u wordt verwezen naar de afzender. Ik kan mij uw boosheid heel erg goed voorstellen. Uw pakket heeft immers bij een PostNL locatie gelegen en kon daar niet gevonden worden maar is wel retour gezonden. Ik bied u dan ook mijn excuses aan voor het ondervonden ongemak.

Voor het ontvangen van uw zending adviseer ik u contact te zoeken met de afzender. De reden dat ik u verwijs naar de afzender heeft te maken met het feit dat de afzender onze opdrachtgever is en daarmee de partij die verder onderzoek kan laten opstarten.

Uiteraard zal in dit onderzoek ook gekeken worden naar een passende oplossing voor de gemaakte fouten in de procedure. De afzender zal de uitkomsten van het onderzoek en de daarbij horende oplossing, naar verwachting, met u delen. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.