Klacht POSTNL: pakket nog steeds niet aangekomen

Klachtnummer
# 135199
Gebruiker
hajra
Datum
11 reacties

Details

De klacht

Ik heb per post een aangetekend pakket verstuurd naar Marokko dit betreft zeer persoonlijke documenten die mijn schoonvader nodig heeft voor een afspraak in Marokko. Dit pakket zou binnen 4 tot 8 werkdagen worden geleverd ik heb vandaag contact gehad met een medewerker die mij doodleuk vertelde dat het nog niet is verzonden en dat ik een formulier in moet vullen zodat ze kunnen proberen het pakket te traceren heb € 16 moeten betalen om het aan te tekenen maar dat heeft dus blijkbaar niet veel zin.

De oplossing

Het pakket moet nu met spoed geleverd worden en op zijn minst mij kosten terug want dit kan echt niet ik had hem net zo goed met de normale post kunnen sturen was het allang aangekomen

11 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Outaazza,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u wilt weten of de door u aangeboden zending is gearriveerd bij de geadresseerde.

    Ik heb de gegevens van uw zending bekeken en hieruit kan worden geconcludeerd dat deze zending op 14 oktober door PostNL is verzonden naar het land van bestemming. De lokale posterij aldaar is verantwoordelijk voor de daadwerkelijke aflevering bij de geadresseerde.

    Op basis van uw bericht heb ik de volgende vraag/vragen voor u, zodat wij uw vraag kunnen beantwoorden en uw melding kunnen afronden:

    - Heeft u inmiddels contact gehad met de geadresseerde en is deze zending nog altijd niet afgeleverd?

    Indien dit niet het geval is ontvang ik graag van u aanvullende informatie, zodat wij navraag kunnen doen bij de posterij in het land van bestemming. De benodigde informatie bestaat uit:

    - Uw e-mailadres (hierop ontvangt u van ons een formulier dat nodig is voor de navraag in het land van bestemming).

    Indien u na contact met de geadresseerde verneemt dat deze zending is afgeleverd, is deze informatie uiteraard niet nodig.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    hajra
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Een probleem is opgelost.
    Het pakket is afgelopen vrijdag ontvangen door de geadresseerde.
    er blijft nog 2 probleem over en dat is de kosten voor het aangetekend versturen van mijn pakket. Jullie geven aan dat de zending binnen 4 tot 8 werkdagen wordt geleverd.
    Het pakket is pas na 15 werkdagen afgeleverd ik wil graag de kosten voor het aangetekend versturen terug.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Outaazza

    Uit uw bericht begrijp ik dat de zending inmiddels terecht is en na het bekijken van de code, blijkt dat deze op de 26e is van oktober aangekomen bij de geadresseerde. Dit is heel fijn om te lezen.

    U vraagt ook of er de mogelijkheid bestaat voor een vergoeding in de kosten die er zijn gemaakt. Helaas zijn wij volgens de (verzend)voorwaarden niet verplicht de zending binnen een afgesproken aantal dagen te bezorgen, u heeft helaas geen recht op een schadevergoeding.

    Mijn excuses voor het ongemak welke dit bij u heeft veroorzaakt.

    Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Femke
    Klantenservice PostNL
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Outaazza

    Uit uw bericht begrijp ik dat de zending inmiddels terecht is en na het bekijken van de code, blijkt dat deze op de 26e is van oktober aangekomen bij de geadresseerde. Dit is heel fijn om te lezen.

    U vraagt ook of er de mogelijkheid bestaat voor een vergoeding in de kosten die er zijn gemaakt. Helaas zijn wij volgens de (verzend)voorwaarden niet verplicht de zending binnen een afgesproken aantal dagen te bezorgen, u heeft helaas geen recht op een schadevergoeding.

    Mijn excuses voor het ongemak welke dit bij u heeft veroorzaakt.

    Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Femke
    Klantenservice PostNL
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Outaazza

    Uit uw bericht begrijp ik dat de zending inmiddels terecht is en na het bekijken van de code, blijkt dat deze op de 26e is van oktober aangekomen bij de geadresseerde. Dit is heel fijn om te lezen.

    U vraagt ook of er de mogelijkheid bestaat voor een vergoeding in de kosten die er zijn gemaakt. Helaas zijn wij volgens de (verzend)voorwaarden niet verplicht de zending binnen een afgesproken aantal dagen te bezorgen, u heeft helaas geen recht op een schadevergoeding.

    Mijn excuses voor het ongemak welke dit bij u heeft veroorzaakt.

    Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Femke
    Klantenservice PostNL
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Outaazza

    Uit uw bericht begrijp ik dat de zending inmiddels terecht is en na het bekijken van de code, blijkt dat deze op de 26e is van oktober aangekomen bij de geadresseerde. Dit is heel fijn om te lezen.

    U vraagt ook of er de mogelijkheid bestaat voor een vergoeding in de kosten die er zijn gemaakt. Helaas zijn wij volgens de (verzend)voorwaarden niet verplicht de zending binnen een afgesproken aantal dagen te bezorgen, u heeft helaas geen recht op een schadevergoeding.

    Mijn excuses voor het ongemak welke dit bij u heeft veroorzaakt.

    Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Femke
    Klantenservice PostNL
  7. Auteur
    hajra
    Datum
    Hallo,
    Ik ben niet geholpen met dit antwoord.
    Jullie medewerkers moeten dan niet aangeven dat de bezorgen binnen 4 tot 8 werkdagen wordt bezorgd als ik het had geweten dat het 15 dagen zou duren voordat mijn pakket aan zou komen had ik hem zeker niet bij jullie aangeboden. Mijn schoonvader heeft een afspraak af moeten zeggen bij het consulaat in Marokko omdat de documenten niet op tijd geleverd zijn. dus de een schadevergoeding is zo gek nog niet.
  8. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Outaazza,

    Excuses voor het ongemak. Het is natuurlijk erg vervelend dat uw zending er zo lang over heeft gedaan. Echter is het helaas niet mogelijk om voor deze zending een vergoeding te ontvangen omdat onze maximale overkomstduur niet is overschreden. Dit betreft de gemiddelde overkomstduur + 5 werkdagen. Ik snap zeker dat dit erg frustrerend is maar ik kan u hier helaas geen vergoeding voor verstrekken.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.
  9. Auteur
    hajra
    Datum
    Slecht vindt ik het ik kan niet anders zeggen. Dit is ook de laatste keer dat ik iets via jullie bestel en ik zal jullie ook zeker niet aanraden aan familie/vrienden. Zo een groot landelijk bedrijf BELACHELIJK!!!
  10. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw outaazza,

    Erg spijtig te vernemen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Zoals mijn collega’s al hebben aangegeven is de overkomstduur geen garantie en kan het voorkomen dat het er langer over duurt. Nogmaals excuses hiervoor.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Irene
    PostNL
  11. Auteur
    hajra
    Datum
    postnl is niet met een compensatie gekomen dus kan ik niet anders zeggen dat het een slechte zaak is. De schade die ik hier heb opgelopen is rond de 100 euro geworden maar dat boiet ze niet

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen