Klacht POSTNL: Pakket nooit aangekomen, nu teruggestuurd.

Petra_v_b

Half februari er een pakket vanuit de US naar mij verstuurd. Deze is netjes in Nederland aangekomen maar vanaf daar begon het drama. Het lijkt erop (volgens de tracking via USPS) dat het gepoogd is bezorgd te worden, en tegelijkertijd bij het Amsterdam International Mail Center te blijven steken. Op 22 Februari stond er "delivered", ik heb echter het pakket nooit hier gekregen. Ook heb ik nooit een brief in de brievenbus ontvangen dat er gepoogd was iets te bezorgen. Na een aantal weken nu zie ik de update dat het teruggestuurd is naar de verzender in de US, hier ben ik erg gefrustreerd over.
Hoe kan dit zomaar gebeuren? Is iemand een briefje vergeten? Helaas wist PostNL mij al eerder in februari te vertellen dat ze mij niet konden helpen omdat volgens diegene het niet te tracken viel (code werkt prima bij USPS website echter de hele tijd al). Het is ook de verantwoordelijkheid van PostNL geweest, ziende dat het verder netjes in Nederland is aangekomen.
Ik verzoek een compensatie voor de verzendkosten ziende dat ik die nogmaals mag betalen. En verder dat jullie de kwaliteit van het proces aanstrakken, dit is de tweede keer in drie maand dat een pakket 'kwijt' is en PostNL mij er niks over wil/kan vertellen, lijkt mij echt alles behalve de bedoeling als ze gewoon netjes in Nederland aankomen.

Compensatie verzendkosten

Geachte mevrouw van Berkum,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u een pakketje uit het buitenland verwacht maar dat u deze nooit hebt ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw gegevens en uw barcode heb ik door het systeem gezocht, ik kan dit pakketje helaas niet terug vinden in ons systeem. Dit betekent dat wij deze inderdaad nooit hebben ontvangen. U kunt het beste even contact opnemen met de afzender, die kan in zo'n geval een onderzoek starten bij de verzendende partij. Hopelijk weet u dan snel meer.

Jan
    PostNL
    Petra_v_b
    Ik heb een screenshot van de USPS tracking bijgevoegd bij mijn eerste bericht, hierin kan je zien dat het wel daadwerkelijk bij jullie aangekomen is, dat is het probleem. Het lijkt er op dat dit wel gepoogd is te bezorgen. Hoe kan het dan niet bij jullie in het systeem zitten? Als het gewoon in Amsterdam bij het international mail center aankomt en gepoogd is te bezorgen dan wordt dat toch door PostNL gedaan, of niet?
    Uiteraard heeft de afzender al met USPS contact opgenomen, ik wacht deze reactie nog af, maar zoals ik zei: zij hebben het netjes in Nederland gekregen, vanaf daar ligt het niet in hun handen maar in die van jullie. Wordt zo gewoon van t kastje naar de muur gestuurd en dus niet geholpen, wijzen is geen oplossing hier PostNL.
    Geachte mevrouw van Berkum,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg jammer om te vernemen dat uw pakket met nog niet bij u is afgeleverd en kan me voorstellen dat u hier graag meer informatie over wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb de bijgevoegde printscreen en gegevens bekeken. Daarna heb ik nogmaals gezocht in ons track&trace systeem op basis van de code. Op basis van de track&trace code heb ik geen enkele informatie over uw pakket kunnen vinden. Dit betekent dat de zending niet bij ons binnen is gekomen, de gegevens uit de trackingpagina van USPS zijn niet afkomstig uit ons track&trace systeem. Ik zou u heel graag verder willen helpen, maar kan u hierover helaas geen aanvullende informatie geven omdat de zending bij ons niet bekend is. De verzender kan eventueel vanuit het land van verzending via de verzendende postorganisatie een onderzoek laten opstarten om de situatie verder te laten onderzoeken. Afhankelijk van de voorwaarden kan de afzender mogelijk in aanmerking komen voor een vergoeding van de verzendkosten. Ik hoop uiteraard dat u het pakket alsnog snel in ontvangst kunt nemen of dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar

Petra_v_b
Niks, ze hebben niet eens de gegeven tracking van de buitenlandse aanbieder bekeken, want dan hadden ze concluderen dat het wel in handen van PostNL is geweest. Ik heb een brief naar het ministerie gestuurd met de vraag of voor internationale pakketten bij binnenkomst er een keuze mag worden genomen om niet PostNL te doen (ziende dat het zogenaamd geliberaliseerd zou zijn). PostNL heeft echt een vreselijk slechte klantenservice.