Klacht POSTNL: Pakket nooit bezorgd

sad Niet opgelost
Michael1

Pakket met is nooit bezorgd.

Track & Trace website zegt dat levering niet mogelijk was en het nu op een postkantoor ligt.

21 maart 9:12
Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL locatie

Dit is niet juist. Wij waren op het moment van levering (en ervoor en erna aanwezig). Er is niet aangebeld geweest.

Graag alsnog bezorgen ipv retour naar afzender.

Graag alsnog bezorgen ipv retour naar afzender. (Het is overigens 2 min vanaf het postkantoor, maar wij zitten in quarantine).

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket. Op zaterdag 21 maart heeft de chauffeur ten onrechte aangegeven dat de bezorging mislukt is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij indenken dat deze situatie u op dit moment erg slecht uitkomt. Tot mijn spijt kan ik er niet voor zorgen dat het pakket alsnog op uw adres zal worden aangeboden. Eventueel kunt u wel iemand vragen het pakket voor u af te halen. Deze persoon moet de gegevens op het pakket (inclusief) barcode kunnen noemen en dient zijn of haar eigen geldige legitimatiebewijs mee te nemen.

Uiteraard kan ik wel voor u een melding over de situatie uitzetten, zodat dergelijke situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- U geeft aan dat u thuis was. Werkt uw deurbel naar behoren?
    - Heeft u een 'niet thuis'-kaartje in uw brievenbus ontvangen?

Michael1
    Ik heb er niets aan dat jullie een melding gaan maken, dat verdwijnt dan weer in een (digitale) bureaula en in tussen gaat het gewoon verder als altijd. Het pakje gaat 28/03 retour zender als ik het niet ophaal. De zender is verder weg dan mijn adres (2 straten). Jullie kunnen dus gewoon contact opnemen met de afzender en het pakje bezorgen. Maarja, protocollen he! Denk eens uit buiten de box. Voor een seconde. Probeer het eens. Het zal verademend zijn.
    Geachte heer,

Jammer dat u er zo over denkt. Een melding als deze wordt altijd met de bezorger in kwestie opgenomen om herhaling te voorkomen. Aangezien u aangeeft dat u hier geen gebruik van wilt maken, zullen we de melding niet voor u indienen.

Het is niet mogelijk om de bezorging te wijzigen, waardoor ik u toch wil verzoeken het pakket af te halen. Eventueel is het ook mogelijk om het pakket door een ander af te laten halen wanneer deze uw Track & Trace code, postcode en huisnummer kan noemen. Mocht het niet afgehaald worden, dan zal het pakket inderdaad retour afzender gaan.

Michael1
Geen oplossing aangeboden, er wordt niet meegedacht.