Klacht POSTNL: Pakket onbeheerd voor de deur bezorgd, in de regen, terwijl wij niet thuis waren

ZevendeLimoen#710

De postbezorger heeft een pakket bezorgd terwijl wij niet thuis waren. Het pakket is onbeheerd voor mijn deur neergezet. Vervolgens is het gaan regenen waardoor het pakket door en door nat geworden is. De inhoud van het pakket (rollen behang) zijn zwaar beschadigd geraakt en kunnen als verloren worden beschouwd. POST NL kan niks met mijn klacht aangezien ik niet gekozen heb voor verzekerd verzenden. Aangezien een rol behang weinig schade op kan lopen omdat het niet breekbaar is ging ik er niet vanuit dat verzekeren noodzakelijk was. Ik ben er ook niet vanuit gegaan dat het pakket afgeleverd zou worden terwijl ik niet thuis ben. Ik ging er al helemaal niet vanuit dat het buiten in de regen gezet zou worden.

Ik wil graag dat de rollen behang t.w.v. 82 euro vergoed worden.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket onbeheerd is achtergelaten in de regen. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is, vooral omdat de inhoud hierdoor onbruikbaar is geworden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat een bezorger een pakket onbeheerd achterlaat. Inmiddels zie ik dat de bezorger hierop is aangesproken. Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet weer voorkomt.

Voor een nieuw pakket, of een vergoeding van de kosten, raad ik u aan om hierover contact op te nemen met de afzender. De reden daarvoor is omdat de afzender onze opdrachtgever is, en ons betaald heeft voor de verzending. Dat maakt de afzender onze klant, en omdat u de afzender betaald heeft, bent u de klant van de afzender. Indien er recht is op een schadevergoeding vanuit PostNL, dan keren wij deze uitsluitend uit aan de afzender. De afzender hoort dit, voor u als zijn klant, op te lossen.

ZevendeLimoen#710
Schade verhalen bij de verzender.