Klacht POSTNL: Pakket onterecht ergens anders geleverd, onklantvriendelijk geholpen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 407788
Gebruiker
Jamilla
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Afspraak gemaakt om mijn pakket op zaterdag af te leveren, gezien het gaat om een viertal stoelen (groot pakket). Zaterdag was ik de hele dag thuis. De levering kwam in twee dozen, waarvan PostNL bedacht om 1 doos op zaterdag te leveren en de ander op maandag. Juist op maandag werk ik. Toen ik dat zag wilde ik graag het moment of aflever locatie wijzigen, gezien ik wist niet thuis te zijn. Dit was niet mogelijk. Ik heb maandag nadat de bezorger voor een dichte deur stond, verrassing, gebeld met PostNL omdat ik zag dat de doos (10 kg) naar de Bruna ging bij ons in de binnenstad. Lees ik ben 30 weken zwanger en bij ons kun je niet met de auto de binnenstad in, dus zou ik deze doos minimaal een meter of 500 moeten tillen. Dat gaat niet. De mevrouw gaf aan dat ik het PostNL-punt na 15:00 nog kon wijzigen naar een ander punt (waar ik wel met de auto kan komen). Prima. Na 15:00 kon ik nog steeds niks wijzigen. Vervolgens weer gebeld. Oplossing kwam er niet. De enige mogelijkheid was om het naar een ander punt te brengen die open is van (Ma-Vr) 08:00 tot 17:00. Als je dus werkt kun je daar niet komen. Geen optie dus. Ik stelde de Gamma voor (doe ik meestal altijd als ik weet dat ik niet thuis ben). Maar dat kon allemaal niet... Ik moest maar iemand regelen die voor mij 10 kilo gaat sjouwen door de binnenstad, pardon?!

Gewenste oplossing

Zorgen dat ik gewoon mijn stoelen kan ophalen met de auto bij de Gamma (Harderwijk) of natuurlijk bij mij thuis op een moment dat ik wel thuis ben, avond of weekend (zoals eerder afgesproken).
Geboden oplossing
Iemand anders laten ophalen, niks aan te doen.. Bedankt
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat u niet blij bent met de situatie die zich heeft voorgedaan. Ik moet u helaas mededelen dat het niet mogelijk is om uw zending te verplaatsen naar een andere locatie. Uw adres is gekoppeld aan een bepaalde afhaallocatie, hier gaat deze dan ook heen als u niet thuis bent. U zou de zendingen retour kunnen laten gaan en de afzender kunnen contacteren een nieuwe zending te versturen. Een andere oplossing kan ik u niet bieden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen