Klacht POSTNL: Pakket onterecht retour gestuurd

Gebruiker1637743813

Een pakket uit Rusland is een maand geleden aangekomen in Nederland, aangemeld en naar postNL inklaringen gestuurd. Nadat het hier bijna een maand gelegen heeft, eindelijk goedgekeurd voor inklaring en aan postNL bezorging overgedragen. Deze sturen het prompt retour verzender vanwege "adres onjuist". Dit terwijl het adres wel duidelijk en juist vermeld staat in de track & trace, dus dit was duidelijk en goed leesbaar bij aankomst in Nederland. Contact met postNL geeft aan dat ze hier niks meer aan kunnen doen en ik het maar met de afzender moet regelen, terwijl mijns inziens er ergens in het postNL traject duidelijk een fout is gemaakt.

Mocht het mogelijk zijn, zou ik graag de retour nog tegenhouden, want postNL heeft alle informatie die ze nodig hebben om het pakket te bezorgen. Anders wil ik graag weten hoe ze me kunnen helpen om het pakket alsnog zo snel mogelijk te ontvangen zonder dat dit weer misgaat, en zou ik graag willen weten wat er precies is misgegaan.

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket vanuit Rusland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Naar aanleiding van uw klacht heb ik geprobeerd telefonisch in contact met u te komen. Deze klacht had ik graag persoonlijk met u besproken, tot mijn grote spijt is dit niet gelukt.

Aan de hand van de verzendcode heb ik onze systemen geraadpleegd. Hierdoor ben ik tot de conclusie gekomen dat uw pakket inderdaad retour gaat naar de afzender. Het is voor mij niet duidelijk waarom uw pakket retour gaat. De echte reden van retour sturen staat op het pakket vermeld. Ik heb geprobeerd om de retourzending tegen te houden, maar dit is mij helaas niet gelukt. Daarom adviseer ik u de afzender te benaderen voor meer informatie en een passende oplossing. Ik hoop oprecht dat u samen met de afzender tot een gepaste oplossing kunt komen. Mijn welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

Gebruiker1637743813
Los ervan dat er geen oplossing is aangedragen, is het voor mij vrij onbegrijpelijk dat er een in de track & trace van een fout adres wordt gesproken (wat niet mogelijk is, want het juiste adres staat in de track en trace) als reden voor retour, en dat het voor postNL blijkbaar onmogelijk is om te achterhalen wat de werkelijke reden of fout hier geweest is, waarna ik weer vrij makkelijk naar de verzender wordt doorverwezen zonder enige extra moeite van postNL hierin om daadwerkelijk uit te zoeken wat er mis is gegaan hier.