Klacht POSTNL: Pakket ontvangen op afleveradres en niet bij de buren.

F. Veldhuisen

Ik wil niet dat een pakket voor mij wordt aangeboden bij de buren en ik wil ook de verzender niet vragen om aangetekend te verzenden. Ik wil gewoon een zending op mijn adres ontvangen.
Vroeger werd een pakket eerst voor een tweede keer aangeboden en als ik dan nog niet thuis was bij het postkantoor afgegeven.

Een pakket afleveren bij de ontvanger en niet bij de buren.
Bij niet thuis zijn afhaalmogelijkheid op postkantoor.

Geachte heer/mevrouw Veldhuisen,

Dank u wel voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u liever niet heeft dat pakketten bij uw buren worden afgeleverd. Ik kan mij indenken dat u dit vervelend vindt en ik leg u dan ook graag uit hoe u dit in de toekomst kunt vermijden.

PostNL biedt buiten het aangetekend verzenden ook enkele andere opties waarbij pakketten enkel op huisadres aangeboden worden. Dit zijn opties waarbij niet extra betaald hoeft te worden. Voorbeelden hiervan zijn de producten 'handtekening voor ontvangst - alleen huisadres' en standaard zending - alleen huisadres'. Mocht u gebruik willen maken van deze opties, dan dient u dit wel aan te geven bij de afzender. Dit is namelijk onze opdrachtgever en daarom geeft deze bij ons aan op welke wijze pakketten geleverd dienen te worden.

Robin
    PostNL
    F. Veldhuisen
    Ik was inmiddels ook achter deze oplossing gekomen.
    Helaas is het probleem dus gewoon neergelegd bij de verzender (opdrachtgever) en de ontvanger. Jammer dat PostNL zo slecht in service is geworden. Omdat de afzender de opdrachtgever is kan ik niet aangeven door wie een pakket bezorgd moet worden, meerdere andere pakketdiensten komen namelijk wel standaard nog een keer (bv. UPS, DHL, GLS) aan de deur.