Klacht POSTNL: Pakket op afhaalpunt, echter geen enkel bericht hiervan!

sad Niet opgelost
AHV

Pakket besteld (China), gelukkig met tr&tr. In tegenstelling tot andere keren, zelfde pakket zelfde firma, werd het pakket maar niet bezorgd, terwijl het volgens de afzender al lang en breed in NL was. Even doorspitten bracht aan het licht dat het pakket al een week bij de Bruna lag. Vlgs tr&tr is de bezorger niet eens aan de deur geweest maar heeft het direkt bij het afhaalpunt bezorgd.
Allemaal niet erg, maar dan op z'n MINST een bericht. Post.nl is totaal niet consequent, ene keer wel thuis bezorgen,andere keer weer niet; hier ontbreekt alle logica!
Nog een week langer wachten, en het pakket was zonder mijn medeweten weer retour gegaan.
Ben echter bij lange na niet de enige, over dit fenomeen is al menige klachtenpagina volgeschreven!

Consequent beleid omtrent bezorging, en op z'n minst een bericht waar mijn pakket is.

AHV
    Nog geen reactie van post.nl, frustrerend dat zo'n "modern" bedrijf zelf niet via e-mail te bereiken is. Bouw maar veel hindernissen in, dan nemen de klachten vanzelf af, lijkt het wel.
    Geachte heer, mevrouw Veenstra,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Ik begrijp uit uw bericht dat een zending uit het buitenland bij een servicepunt is bezorgd, maar dat u daar geen bericht van heeft gehad.

Ik heb voor u gekeken naar de zending en ik zie dat het een 3SRETA pakket is. Deze zendingen gaan direct naar een servicepunt. Dit komt omdat de afzender ervoor kiest dat het pakket daar direct wordt bezorgd omdat dit goedkoper is voor de afzender.
    U kunt de buitenlandse code omzetten naar een Nederlandse code via www.internationalparceltracking.com. Zodra de zending in Nederland is en uw adres is gekoppeld aan de zending dan zal u een 3S code te zien krijgen. Zo kunt u direct zien wat voor zending het is.

U had natuurlijk wel een kennisgeving moeten ontvangen dat de zending voor u klaarligt bij het pakketpunt. Daarom heb ik hier direct een melding voor aangemaakt dat dit niet gebeurd is. Ik hoop dat dit niet weer voor zal komen.

Jurgen
    PostNL
    AHV
    In zoverre dank voor Uw antwoord.
    Echter, een exact zelfde pakket verzonden door de dezelfde (chinese) firma, kreeg bij binnenkomst bij Postnl een 3SLGAT code, en werd wel thuis bezorgd.
    Deze code wordt door Postnl toegekend wanneer het bij jullie is, en niet door de afzender,welke het pakket met een keurig volgbare tr&tr verzonden heeft(tot aan postnl).
    Postnl lijkt in deze de bezorgoptie te kiezen, op zich niet erg, maar mijns inziens ontbreekt hierin alle logica, en wordt er maar wat aangerommeld.
    De afzender is hier niet eens van op de hoogte.
    Gaarne dan daarvan ook bericht.
    Ps; het afhaalbericht kwam toch nog, maar ongeveer 10 dagen na afgifte bij Bruna.
    En dat in vakantieperiode; U weet dat het pakket na 14 dagen retour afzender gaat!?

Denk dat postnl hier eens goed notie van moet nemen, want in deze sta ik niet alleen.

Geachte heer/mevrouw Veenstra,

Het soort code dat wij aan een zending toekennen, hangt af van de verzendwijze die door de afzender is gekozen. Als een ander pakket een 3SLGAT-code heeft gekregen, is deze door de afzender op andere wijze verstuurd.

Er is inmiddels een melding doorgegeven voor de late ontvangst van het afhaalbericht. Zodoende mag u er van uit gaan dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren.

Voornaam
    PostNL

AHV
Te standaard antwoord op veelvuldig voorkomend probleem. Diverse websites hebben hier reeds een forumtopic over, oa tweakers.nl. Hieruit blijkt, en ook uit klachten op klachtenkompas, dat ik niet de enige ben, maar deel uit maak van een grote groep met hetzelfde probleem. Geloof niet dat postnl dit blijvend oplost!