Klacht POSTNL: Pakket op ander nummer afgegeven dan op de track en tracé staat!

Sjanet

Ik heb een telefoon besteld bij telefoondiscounter en postnl zou hem bezorgen. Helaas had ik het verkeerde huisnummer ingevuld nr 41 en die bestaat niet in die straat,het had 42 moeten zijn. Toen ik erachter kwam meteen s'morgens gebeld om 9.00 uur maar bij postnl zeiden ze niets te kunnen doen. Dan denk je het pakket wordt retour gezonden want het huisnummer bestaat niet. De postbezorger dacht ik maak er huisnummer 4 van en geef hem daar af......echter de oude man weigert het pakketje omdat zijn naam er niet op stond gevolg een mopperende postbezorger! Echter blijft postnl volhouden dat ze hem op nr 4 hebben afgeleverd! Wij zijn bij die meneer aan de deur geweest en die vertelde ons dat hij het geweigerd heeft! Postnl gebeld ja mevrouw we kunnen niets voor U doen ,telefoondiscounter moet contact met ons opnemen.Maar Hoe weet je nou of dat ook gebeurd? Dus zelf een mail gestuurd naar info@postnl.nl en tot vandaag de 25e nog steeds niets gehoord! In mijn ogen is de postbezorger fout hij maakte er een totaal ander huisnummer van. Ik baal er enorm van want het was een cadeau voor mijn dochter die 18 werd, nu dus geen telefoon en geld weg!

Een gedegen onderzoek naar de postbezorger ,en schuld op zich nemen en met de telefoondiscounter contact opnemen en mij een nieuw exemplaar toestuurt!
Er is geen oplossing omdat Postnl alleen met de verzender contact wil hebben, en wij ,de ontvanger zijn de dupe! Postnl vindt dat de telefoondiscounter met een passende oplossing moet komen terwijl de postbezorger het pakketje "kwijt" heeft gemaakt!

Geachte heer/mevrouw Albers,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket verkeerd geadresseerd was en uw pakket daardoor niet op uw adres is aangekomen. Ik vind het erg spijtig om dit te vernemen en wil u hier mijn welgemeende excuses voor aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij goed voorstellen dat de gehele situatie erg frustrerend voor u is; u wilt gewoon weten waar uw pakket is en uw dochter kunnen verrassen voor haar verjaardag. Blijkbaar was de verkeerde adressering te verwarrend voor onze bezorger en is het daardoor helemaal in het honderd gelopen.

Aan de hand van uw code kan ik zien dat de afzender inmiddels bij ons melding hiervan heeft gemaakt. Echter kan ik verder niks meer voor u betekenen in deze situatie. Het pakket is onverzekerd verzonden, waardoor de verantwoordelijkheid voor het pakket in handen blijft van de afzender. Het is dus aan de afzender om u een passende oplossing te bieden in deze situatie. Hopelijk verloopt de bezorging van uw pakketten in het vervolg beter.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nu of in de toekomst nog vragen of klachten hebben over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice.

Ilse
    PostNL
    Sjanet
    Beste postnl bedankt voor Uw bericht. Helaas ben ik het niet eens met U, ik vind dat juist postnl schuld op zich moet nemen aangezien Uw bezorger het pakket niet retour heeft gestuurd maar een totaal ander huis nummer dan op de bezorging stond,ervan heeft gemaakt!.De Wilgenstraat was goed maar er stond duidelijk 41 op en geen nummer 4! Bovendien heb ik van een postbode gehoord dat jullie via de trackentrace code kunnen zien wie de bezorger was en die zou ik eerst maar eens op gesprek vragen als ik jullie was! Jullie zijn tenslotte zijn werkgever en het pakketje is geweigerd laat hij maar eens vertellen waar het pakketje is gebleven! Via de telefoondiscounter is er een onderzoek aangevraagd en is die dan ook uitgevoerd??? Graag zie ik Uw reactie tegemoet!
    Geachte heer/mevrouw Albers,

Spijtig te horen dat u het hier niet mee eens bent. Helaas kan ik verder niks aan deze situatie veranderen. De afzender heeft contact opgenomen met PostNL om de klacht te registreren over de bezorging van dit pakket. Verder contact over deze zending zal ook via de afzender moeten verlopen.

Sorry dat ik u hier niet verder mee kan helpen. Ik hoop dat u samen met de afzender tot een passende oplossing kan komen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.