Klacht POSTNL: Pakket op sorteercentrum

Henk

Na jaren van fijne ervaringen gehad te hebben met PostNL is nu ineens mijn adres onvindbaar en werd mijn pakket dinsdag meteen (zonder tweede poging) retour gestuurd naar de VS. Ik meteen bellen en er werd gezegd dat het pakket tegen gehouden was. Sindsdien ligt het blijkbaar op het sorteercentrum en wordt het niet naar mij gestuurd ondanks dat Track en trace een aantal keer gemeld heeft van wel. Ik heb vele keren gebeld met de klantenservice: 'ja U moet nog even geduld hebben'. 'Het ligt op het sorteercentrum dus moet het wel Uw kant op komen'. Niet dus. Het is nu vrijdag en ik heb nogmaals gebeld. Nogmaals dezelfde antwoorden, dus vraag ik of er dan geen contact gezocht kon worden met het sorteercentrum, gewoon 1 simpel belletje over het hoe en wat. Lijkt mij redelijk en heb ik het gevoel dat ik tenminste weet waar ik aan toe ben. Maar dat was niet mogelijk. Onder het mom van 'ik wil wel helpen maar doe het toch niet'. Waar is mijn pakket PostNL?!

-Allereerst wil ik geen standaard antwoord op mijn klacht. Ik heb genoeg geduld gehad en gewacht, jullie systeem weet niet meer dan wat ik al meegedeeld heb, dus wil ik graag een direct antwoord dat van het sorteercentrum afkomt.
-Ten tweede wil ik mijn pakket zsm, desnoods rij ik zelf langs het sorteercentrum en haal ik het op.
-Voor al mijn belletjes en verspilde dagen dat ik heb zitten wachten lijkt het mij niet meer dan redelijk dat jullie administratiekosten van de rembourskosten afgehaald worden en ik alleen de inklaringskosten betaal.

En ook niet aankomen met dat alleen de verzender een onderzoek kan starten er moet meer voor mij te doen zijn dan dat. Jullie hebben mijn spullen nu

POSTNL is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Henk
    Ik ben een chat begonnen om uit te zoeken hoe het bedrijf uit de VS een onderzoek kan starten. Deze persoon aan de chat was een heel stuk behulpzamer en heeft mij veel meer duidelijkheid kunnen verschaffen over de status van mijn pakket. Het is inderdaad terug naar de VS. Niet het nieuws dat ik wilde horen, maar wel de duidelijkheid die ik wilde hebben. Vind het jammer dat mij dit niet dagen geleden door de telefoon is verteld
    Henk
    Ik ga de klacht sluiten omdat ik een antwoord gekregen heb. Helaas ga ik wel een negatief geven. Niet voor de telefoniste van de eerste keer bellen en ook niet voor de persoon achter de chat van de laatste keer. Maar voor het feit dat ik in de dagen ertussen geen antwoord op mijn simpele vraag kon krijgen
    Henk
    zie reactie hierboven. onduidelijkheid over een vraag die 1 persoon blijkbaar met 1 druk op de knop kon zien. Uitleg op vragen die ik via de chat wel beantwoord kon krijgen. was ik daar maar eerder mee begonnen