Klacht POSTNL: Pakket retour buitenland tijdens Kerstvakantie periode

Klachtnummer
# 287660
Gebruiker
Peter Capelle aan den IJssel
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 23 december ligt er een pakket uit het buitenland voor me klaar en i.v.m. de kerstvakantie was ik pas in staat dit op 5 januari af te halen maar helaas het pakket was al reeds retour afzender. De 5e direct contact opgenomen met PostNL maar er was niets meer aan te doen en een klacht kon ik ook niet indienen. Hebben ze bij PostNL nooit gehoord van de Kerstvakantie en dat soms mensen dan niet thuis zijn of is dit een manier om extra winst te maken omdat pakketjes dan voor een 2e keer verstuurd gaan worden?

Gewenste oplossing

compensatie

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer den Hertog,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om er na uw vakantie achter te komen dat u uw pakket bent misgelopen en dat deze inmiddels retour is gegaan.

    Het is echter niet mogelijk om de bewaartermijn te verlengen of een pakket nog terug te halen als het eenmaal retour is gegaan. Een pakket blijft 2 weken aanwezig op het postkantoor en als het pakket niet binnen deze terijn wordt afgehaald dan gaat het pakket terug naar de afzender. Deze termijn heeft onder andere te maken met de bewaarcapaciteit op het poskantoor. Het is niet mogelijk om hiervoor compensatie te ontvangen.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen