Klacht POSTNL: Pakket retour gestuurd

Klaas evert

Ik had een pakket via marktplaats gekocht. Dit zou aan de deur worden geleverd maar omdat ik niet thuis was is het naar het locale post kantoor gebracht. Maar mijn werktijden zitten dicht in de buurt van de sluiting tijden van het postkantoor. Ik heb hierdoor nog geen kans gehad het pakket ophalen en nu lees ik dat het retour is gestuurd. Maar ik heb geen keuze voor een nieuwe bezorg datum. Dit moet worden geregeld door de afzender. Maar dit is via marktplaats gedaan en ik heb zijn gegevens niet meer. Nu kan ik geen contact opnemen met de afzender het pakket weer te verzenden. Maar het geld is wel overgemaakt. Ben ik nu mijn geld kwijt of is er nog hoop?

Contact proberen te krijgen met de afzender met hulp van post nl. Want je contact gegevens worden als het goed is gevraagd als je iets verstuurd. En dan alsnog het pakket te kunnen ophalen. Of contact met de afzender het geld terug te storten.

Geachte heer, mevrouw Romkes,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over een pakket voor uw adres dat onlangs retour is gezonden. Ik kan me voorstellen dat dit een lastige situatie is als u de afzender niet meer kunt bereiken.

Ik kan u echter niet helpen om contact op te nemen met de afzender. Er zijn geen contactgegevens van een afzender aan een pakket gekoppeld. Soms is het adres van de afzender zichtbaar in track en trace en kunt u de afzender nog aanschrijven, maar als dit er niet bij staat dan hebben wij deze informatie ook niet voor u. Hopelijk kunt de afzender nog bereiken of zal die zelf nog contact met u of ons opnemen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben stuur dan de track en trace code van het pakket nog even mee.

Annet