Klacht POSTNL: Pakket retourgestuurd omdat ik te laat geinformeerd werd dat het bij ophaalpunt lag. Ik krijg schuld

MarkBerendsen

Zaterdag 3 april kreeg ik precies voor sluitingstijd een kaart die mij vertelde dat mijn pakket klaar ligt. Op de kaart stond 31 maart. Achteraf bleek het pakket er al sinds 30 Maart te liggen. Toen ik hem 7 april op wilde halen was hij al retour gestuurd.

Mij wordt verteld naar de site te gaan voor hulp. Ik heb A.S.S. en deze site is compleet onbegrijpelijk. Alles lijkt bewust zo ingericht dat ik niet mijn vraag beantwoordt kan krijgen. Uiteindelijk krijg ik een chatbot die mij naar lang zeuren een nummer geeft.

De klantenservice verteld mij dat ik de schuldige ben, want ik had hun track en trace moeten gebruiken.

Dus: postnl is niet alleen bureaucratisch en incompetent. Het weet dat het dit is en schuift daarvoor zijn eigen fouten bij klanten in de schoenen. Maar alleen als je ze weet te bereiken. Ook kunnen ze met hun landelijke netwerk niet een pakket tegenhouden die ze zelf terugsturen.

Ik heb nog nooit een klacht in willen dienen, maar ik heb dan ook nog nooit zo'n walgelijke mislukking van een bedrijf meegemaakt.

Ik wil mijn pakket terug op kosten van postnl, want ze hebben zelf deze fout gemaakt.
Ook zou ik het erg fijn vinden als hun klantenservice daadwerkelijk service bood en niet ontworpen was om je in cirkeltjes te laten lopen en je daarna nog schoffeert voor je moeite.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses voor het feit dat u dit afhaalbericht per post met vertraging heeft ontvangen. Ik zie dat er naar aanleiding van uw contact met onze klantenservice een klacht is opgemaakt om onze dienstverlening te
    verbeteren. U zal hier geen verder bericht over ontvangen. Voor een verdere oplossing adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. Wanneer een pakket retour is gegaan kan ik dit niet meer ongedaan maken. Het pakket is onderweg terug naar de afzender en het kan een aantal weken duren voordat het daar terug is. PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade. Ik heb niet de mogelijkheid om u hiervoor compensatie aan te bieden.

U hoort uiteraard altijd op tijd bericht te ontvangen, maar pakketten uit het buitenland kunt u tevens in de gaten houden via www.internationalparceltracking.com of onze site. U kunt in plaats van de 3S-code de buitenlandse code invullen en dan kunt u ook zien of het pakket onderweg is naar een PostNL punt of hoe lang het pakket daar nog beschikbaar is. U heeft 7 dagen de tijd om een pakket af te halen.