Klacht POSTNL: Pakket spoorloos verdwenen

Klachtnummer
# 440147
Gebruiker
Lisa96!
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 31/03/2020 is mijn pakket van 10kg verstuurd via B-post. Het pakket moest eindbestemming Nederland krijgen. Uiteindelijk word het pakket van B-post altijd aan postnl overgedragen en bezorgd door postnl.

Op 02/04/2020 gaf het tracking- nummer aan dat het pakket bij mij op bovenstaand adres afgeleverd moest zijn. Tot mijn grote verbazing was dit niet het geval , ik was thuis en de postbode direct aangesproken en had GEEN pakket vanuit België voor mij.

De afzender heeft naar B-post & postnl gebeld om te vragen wat er aan de hand is. Uiteindelijk heeft zij te horen gekregen dat het pakket in het sorteercentrum vast zit en het inderdaad niet klopt volgens tracking-nummer dat het afgeleverd moest zijn geweest. Welke precieze locatie is niet vermeld.

Helaas is het pakket nooit meer bij mij aangekomen. Het is ondertussen 1 mei !
Hier baal ik ontzettend van, gezien de emotionele waarde en het flinke bedrag wat ik er zelf voor betaald heb. Graag willen wij wel weten wat er met het pakket gebeurd is, en mocht het niet meer aankomen er een andere oplossing word voorgelegd.

De oplossing

Uitzoeken waar het pakket gebleven is. Een groot pakket als dit kan niet zomaar verdwenen zijn. Ik wil het ontvangen na meer dan een maand wachten

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een aan u geadresseerd pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Op dit moment kan ik geen statusinformatie vinden over dit pakket. Ik wil u dan ook adviseren de afzender hierover te informeren. De afzender kan dit bij Bpost melden en Bpost kan hierover met PostNl contact zoeken. De afzender blijft de opdrachtgever voor de postorganisaties van de zending. U bent op uw beurt weer de opdrachtgever van de afzender.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen