Klacht POSTNL: Pakket te lang bij douane.

R.J.K.

Ik heb een pakket besteld vanuit het buitenland. Dit is op 26.3.18 aangekomen in nederland. Sindsdien wordt het 'gecontroleerd' door de douane. Heb al gebeld met de KS van PostNL en geen oplossing. Ik kreeg meer te horen wat ik al wist. Het is nu dus al een maand en helemaal geen update of wat dan ook. Ik had dir pakketje nodig voor 12 april en het is dus nu veels te laat en niet meer nodig. Ik ben benieuwd of PostNL deze kosten gaat vergoeden want de verzender was ruim op tijd met verzenden.

Mijn pakketje afleveren en de kosten vergoeden.

Geachte heer, mevrouw Job,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw zending uit het buitenland nog niet bij u is afgeleverd. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de gegevens gecontroleerd. Omdat er bij binnenkomst in Nederland geen 3S-code aan dit pakket is gekoppeld, betekent dit dat het pakket verder is gegaan als briefpostzending en niet te traceren is. Tot mijn spijt is het niet mogelijk een onderzoek op te starten omdat het gaat om een onverzekerd pakket waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met zijn of haar eigen postorganisatie in het land van verzending met de daarbij horende voorwaarden. De afzender kan eventueel via die verzendende postorganisatie een onderzoek in laten stellen en kan afhankelijk van de voorwaarden mogelijk in aanmerking komen voor een vergoeding. Het spijt me dat ik hierin niets voor u kan betekenen. Ik hoop uiteraard dat u samen met de verzender tot een oplossing kunt komen in deze situatie. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar