Klacht POSTNL: Pakket to 2 keer toe niet bezorgd op afgesproken datum en tijd!!

Klachtnummer
# 15831
Gebruiker
MPO
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Na een niet thuis bericht van Postnl op de website track and trace gekeken wanneer het pakket opnieuw zou worden aangeboden. Dit bleek zaterdag 17 November tussen 10:00 en 12:00 uur te zijn. Om 13:00 niemand geweest en gebeld met Postnl, deze meneer kon niets voor mij betekenen en het pakket zou de volgende werkdag opnieuw worden aangeboden(klacht ingediend). Opnieuw op de website gekeken en maandag tussen 13:00 en 15:00 zou het bezorgd worden. Een vrije middag genomen en zitten wachten op het pakket maar helaas! Ondertussen hebben ze de tijd en datum aangepast naar 21 november tussen 9:30 en 13:30 uur??? De medewerker kon helaas weer niets voor mij betekenen(behalve een klacht indienen??) en vond het heel spijtig dat ik ondertussen 4 uur had gewacht en het mij een halve dag vrij heeft gekost. Ik moest maar contact opnemen met de afzender!! Postnl een schande!!! Wat doen jullie met kalchten? Waarom zitten er mensen achter de telefoon die niets kunnen?

De oplossing

Het bedrijf moet iets doen met klachten maar beter om ze te voorkomen. De telefonische klantenservice moet een andere rol krijgen behalve dat ze ook op de website kijken wanneer een pakket bezorgd wordt. Het lijkt me handig dat ze bevoegdheid krijgen om klanten te helpen en te zorgen dat er ook daadwerkelijk actie wordt ondernomen. Als compensatie voor de 2 uur wachten op zaterdag en de halve dag die ik op maandag heb moeten opnemen verwacht ik een geld bedrag ter hoogte van € 180,-.

5 reacties

  1. Auteur
    MPO
    Datum
    Ondertussen voor de 3e keer niet geleverd en vandaag zal ook wel niet gaan gebeuren. De dame die ik gister sprak bij de klantenservice was overigens beter op de hoogte en deed meer haar best om het probleem op te lossen. Overigens nog steeds geen pakketje!
  2. Auteur
    MPO
    Datum
    Barcode is 3SFIMA001345902 voor het geval dat er iemand reageert.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Potjer,Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat een aan u gericht pakket tot op heden niet is bezorgd.Ik heb in ons klachtensysteem gezien dat uw klacht inmiddels in behandeling is genomen.Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u deze stellen aan de behandelaar van uw case.Voor het ongemak wil ik u excuses aanbieden namens PostNLMet vriendelijke groet,Iteke
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    MPO
    Datum
    Pakket blijkt kwijt te zijn! Onprofessionele organisatie, niet alle medewerkers bij de klantenservice weten hoe de procedures bij PostNL werken. Een excuses van PostNL lijkt me niet de schade en frustraties dekken. Voor mij geen zaken meer met PostNL, zowel op privé als op zakelijk gebied. Wanneer er geen andere mogelijkheid is dan PostNL dan bestel ik wel ergens anders.
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Potjer, Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt me zeer dat de uitkomst van het onderzoek niet positief is.
    Wij betreuren het zeer dat dit er toe heeft geleid, dat u geen gebruik meer wilt maken van de diensten van PostNL.Ik wil u in ieder geval bedanken voor de melding en hoop toch, u in de toekomst weer als klant te mogen begroeten..Met vriendelijke groet,Iteke
    PostNL KLantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen