Opgelost door POSTNL: Pakket uit Amerika bij douane duurt te lang.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 384304
Gebruiker
Swinco
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik zit al vanaf begin Juli te wachten op een pakket uit Amerika. Ik heb 1 doos ontvangen van de 2. Ik moest een formulier invullen voor de inklaring, hierop heb ik de totale waarde ingevuld. Ik wist niet dat de zending uit 2 pakketen bestond. Toen hebben we bericht gehad dat het opgehaald kon worden. We hebben het pakket dus opgehaald 26-07 maar nu we het moeten gebruiken blijkt er maar de helft in te zitten. Nu zijn we er dus achter dat er nog 1 doos bij de douane ligt maar ik heb de invoerkosten al betaald voor het gehele bedrag. Graag wil ik zo snel mogelijk mijn 2de doos ophalen, track and trace is CH072372240US

De oplossing

Ik wil dat we de 2de doos zo snel mogelijk op kunnen halen zonder nog een keer invoerkosten te betalen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een pakket uit het Buitenland nog niet ontvangen heeft. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is mij niet helemaal duidelijk of het pakket dat u opgehaald heeft, deze code bevat:
    CH072372240US. Er kunnen namelijk nooit twee pakketten onder dezelfde Track & Trace verstuurd worden. Indien deze code op de doos staat, dan betekent dat dat de afzender de andere helft van uw bestelling nog niet verstuurd heeft. Ik raad u dan ook aan om hierover contact op te nemen met de afzender.

    Indien het reeds opgehaalde pakket een andere code bevat, dan raad ik u aan om voor dit pakket
    'CH072372240US', de aanvullende informatie door te geven via: https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bericht-van-aankomst/.

    Mocht u te veel inklaringskosten hebben betaald over uw pakket, dan kunt u hiervoor bezwaar maken tegen de berekende BTW. Het is niet mogelijk om bezwaar te maken tegen de afhandelingskosten. Deze kosten bedragen €13.

    U kunt bij PostNL binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending. Het verzoek om teruggaaf kan uitsluitend schriftelijk, onder vermelding van naam, adres, woonplaats en uw IBAN rekeningnummer. Ons adres is:

    PostNL Pakketten,
    KR-IMEC
    Postbus 99180
    8900 NA Leeuwarden

    U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van. Houdt u daarbij a.u.b. rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Swinco
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen