Klacht POSTNL: Pakket uit buitenland "standaard" afhaalbericht zonder aanbieding aan deur

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 256460
Gebruiker
Marc-Jan
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Beste heer, mevrouw,

Wij bestellen geregeld pakketjes die uit het buitenland komen. Steeds vaker moeten wij deze pakketjes ophalen bij het Postkantoor of een Pakketpunt zonder dat deze ook maar 1x is aangeboden op het bezorgadres.

Gezien wij gewoon verzendkosten betalen voor dergelijke pakketjes en ze ook geaddresseerd zijn aan het huisadres zou ik graag voortaan willen hebben dat deze pakketjes gewoon ook daar bezorgd worden.

Nu betalen wij verzendkosten en moeten wij vervolgens "standaard" 3km verder ons pakketje ophalen.

Bijgaand heb ik een voorbeeld afhaalbericht bijgevoegd van 15 maart. Gezien er doordeweeks van 07:00u t/m 20:00u standaard iemand aanwezig is kan het pakje nooit aangeboden zijn aan de deur.

De oplossing

Graag voortaan geadresseerde pakketten op het juiste adres afleveren en niet uit gemakzucht bij een afhaalpunt zonder aan te bieden aan de deur.

Graag een compensatie voor de verzendkosten gezien er nu voor een service betaald is die niet is nagekomen.

Alvast bedankt.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Barnhoorn,

    Naar aanleiding van uw melding op deze site, bericht ik u als volgt.

    In uw melding geeft u aan dat u de zendingen niet aangeboden krijgt maar meteen een bericht ontvangt om het pakket af te halen. Uw webshop heeft gekozen voor deze wijze van leveren. U dient dus contact met hen op te nemen als u andere dienstverlening wenst. Het kan zijn dat de webshop waarop u uw goederen besteld heeft, ook aanbiedt om pakketten bij u thuis aan te bieden.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annelies
    Klantenservice PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marc-Jan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Genoemde oplossing is niet echt service gericht en genoemde aanname klopt ook niet. Wij bestellen altijd op dezelfde websites en het is geheel random of we een pakketje op moeten halen of niet. Op het pakket zelf is niets te vinden dat het NIET op het genoemde adres geleverd zou moeten worden. Er staat enkel dat er getekend moet worden voor aflevering. Sterker nog, als er op aangeleverde foto van het afhaalbericht staat er duidelijk "Ship to: <mijn adres>". Kortom daar moet het afgevelerd worden. Kortom het lijkt op dit moment steeds meer gemakzucht te worden. Het heeft overigens ook niet met de waarde van de artikelen te maken, het ging hier bijvoorbeeld om een netwerk aansluiting van een paar euro. Helaas komt gegeven oplossing niet in de buurt van de gevraagde oplossing.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen