Opgelost door POSTNL: pakket uit Canada niet ontvangen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 111747
Gebruiker
crystel
Datum
8 reacties

Details

De klacht

verwacht een pakket uit Canada dat is op 17 april jl in nederland via Canadapost trackingnr.CC202131809CA aangekomen,en bij NLAMSA gesorteerd en met een mij onbekende vervoerder meegegeven en dat zou op 23 april thuis aangeboden zijn en een kaartje achtergelaten waar ik het op kon halen, heb nooit een kaartje gezien ben al vanaf die tijd bezig om het te achterhalen via welke vervoerder het bezorgd is,heb bijna alle vervoerders hier in ned.gebeld heb meerdere malen met de verzender gemaild en ook naar Adam airport cargo gebeld die vragen met welke Air lijn, maar daar kom ik ook niet achter, nu schijnt het alweer sinds 26 mei bij NLAMSA te zijn, maar ik kan hier ook nergens een tel.nr. van vinden ik ben hier een beetje doodziek van, ik kreeg ook bijna overal te horen dat een pakket maar 1 tot hooguit 2weken bewaard blijft dit is toch eigenlijk te gek voor woorden als je nou toevallig net op vakantie bent, er zit toch een hoop geld in zoals de aanschaf en de hoge verzendkosten.

De oplossing

hoop dat het alsnog goed komt

8 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Karreman,Uit uw bericht begrijp ik dat u al ruime tijd wacht op een zending vanuit Canada. Allereerst bied ik u mijn excuses aan voor de vertraging en onduidelijkheid in de bezorging van dit pakket. Uw pakket werd op 22 en 23 april aangeboden op uw adres. Omdat er op dat moment niemand thuis was, werd het pakket meegenomen naar een afhaalkantoor. Het is erg vervelend dat u van deze bezorgpogingen geen kaartje heeft ontvangen. Dit had de onduidelijkheid kunnen voorkomen.Ik heb een controle voor u uitgevoerd en het pakket ligt gelukkig nog op het afhaalkantoor. U kunt het pakket in ontvangst nemen bij supermarkt Coop op de Apollolaan 3 in Wildervank. Omdat u geen afhaalbrief heeft ontvangen, is een geldig legitimatiebewijs voldoende. De code die bij het pakket hoort is 3SPAMS7563657. Er zijn inklaringskosten berekend nadat het pakket door de douane is gegaan. De kosten hiervan zijn €33,99 en kunt u aan de afhaalbalie voldoen. Ik kan de klacht met betrekking tot het niet achterlaten van een kennisgeving voor u registreren. Zou u voor de volledigheid van het klachtendossier nog uw e-mailadres aan ons willen doorgeven? Verder is het pakket verstuurd naar een adres in Wildervank. Klopt dit? U heeft zelf namelijk de klacht aangemaakt op een adres in Den Haag. Uw reactie zie ik graag tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Raffika Blelis
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    crystel
    Datum
    bedankt voor Uw bericht, maar of ik hier nu wijzer van word want hoe komt het nou in Wildervank terecht? als het naar Den Haag moet,nu klopt het dus ook dat ik geen kaartje heb gezien dat ik niet thuis was,maar wie heeft nu de fout gemaakt ik heb gebeld naar Coop te Wildervank ten eerste staat er een heel andere naam op het pakket, de originele code uit Canada klopt wel maar er is hier een andere t&t code opgeplakt, maar er werd verteld aan de medewerkster van de coop dat het pakket retour
    af
  3. Auteur
    crystel
    Datum
    retour afzender dus terug naar Canada, hier baal ik van want dan krijg ik nog meer kosten, en het even ophalen in Wildervank is ook geen optie ff naar groningen, maar ik kan het daar ook niet halen want de naam klopt niet, wie oh wie heeft deze fout gemaakt?
  4. Auteur
    crystel
    Datum
    heb een donderdag met de klantenservice van postnl gebeld
    er word een onderzoek gestart wat er fout gegaan is heb naar coop wildervank gebeld of ze het pakket dan in ieder geval willen vasthouden
    heb vanmorgen gebeld of ze het nog hebben, pfffffffff, en wat denk je het is retour gestuurd dus het loopt weer lekker langs elkaar heen,
    hoop echt dat het dan bij postnl tegengehouden word anders is het weer richting Canada
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Karreman,

    Ik kan me goed voorstellen dat dit verwarring oproept en dat u zo snel mogelijk duidelijkheid wilt hebben.

    Ik heb uw onderzoek bekeken, deze is nog in volle gang en er wordt geprobeerd om het pakket te onderscheppen. Ik kan helaas op dit moment niet vertellen of dit is gelukt en wat er verkeerd is gegaan, het is echt even afwachten wat het onderzoek uitwijst. Wanneer er meer nieuws is over het onderzoek, zal dit door onze onderzoeksafdeling met u gecommuniceerd worden.

    Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Wilma
    PostNL
  6. Auteur
    crystel
    Datum
    heb van canada post reactie ontvangen dat het weer in canada is bij de afzender(met dank aan supermarkt Coop in Wildervank die het niet vast hebben gehouden wat ik gevraagd had), nu maar hopen dat ze het weer terug willen sturen, en dat ze het bij postnl nu wel goed doen want wie de verkeerde naam op het pakket heeft gezet is een raadsel
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Karreman,

    Ik ben blij dat uw zending terecht is. Maar wel een erg vreemde situatie. Ik hoop dat de 2e keer dat uw zending wordt verstuurd alles goed gaat en u uw zending gewoon kunt ontvangen. Nogmaals excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.
  8. Auteur
    crystel
    Datum
    ik vind dat er goed op gereageerd werd door postnl. alleen is het nog steeds niet opgelost ik heb verder nog geen reactie ontvangen van
    de verzender dat het weer deze kant op is,
    ik moest geduld hebben stond in het laatste mailtje ik weet alleen niet hoelang?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
crystel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen