Klacht POSTNL: Pakket uit het buitenland niet bezorgd door een fout van POSTNL

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 303353
Gebruiker
Kalkanova
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Pakket uit het buitenland niet ontvangen . Pakket uit het buitenland is in Nederland geleverd op 2-05-2018 bij een niet bestaande postNL ophaal punt , daardoor is het pakket terug gegaan naar de afzender ( CHINA ) . Naar aantal gesprekken met POSTNL bleek dat ze niet wisten dat het hun ophaal punt niet meer bestaat ( RAAR ) , dus het pakket is terug gegaan naar NLAMSA en wordt teruggestuurd naar de afzender , er is niets meer aan te doen zeggen ze .
Dus ik wil iedereen waarschuwen dat POSTNL , voornamelijk voor buitenlandse zendingen , geen betrouwbare postbedrijf is ,bovendien is hun klantenservice niet klantvriendelijk , hun werknemers proberen de klanten niet te helpen , maar alleen te informeren dat niets meer aan te doen is , nogal raar aangezien hun fout is dat een bepaalde zending niet bezorgd is .

De oplossing

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Kalkanova,

    Bedankt voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat een pakket uit het buitenland retour is gegaan. Ik begrijp dat dit zeer ongunstig is voor u.

    U heeft in uw bericht geen tracking code genoemd, waardoor het voor mij lastig wordt om inhoudelijk op de zaak in te gaan. Mocht u willen dat ik nog even met u mee kijk, stuurt u dan nog de tracking code als reactie op dit bericht?

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Vriendelijke groet,

    Sannette
    PostNL
  2. Auteur
    Kalkanova
    Datum
    Beste ,

    Track&Trace code is 3SEBEL6140892 voor Nederland en LS997210401CH .
    Jullie hebben deze zending bij Ap's Services , Boerenstraat 2D-E , 2572HW , Den Haag bezorgd , alleen deze ophaal locatie van jullie bestaat niet meer en daarom is de zending terug gestuurd naar NLAMSA en wordt retour gestuurd naar de afzender en is verder niet meer naar gekeken of deze zending bezorgd kan worden bij een andere locatie in de buurt .
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Kalkanova,

    Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Ik heb de scans voor u gecontroleerd. Het pakket stond in eerste instantie aangemeld om naar de betreffende afhaallocatie gestuurd te worden, maar het pakket is vervolgens direct retour afzender gestuurd. Zodoende is het pakket niet op de betreffende afhaallocatie afgeleverd.

    Omdat het een pakket zonder aanvullende verzekering betreft is het niet mogelijk om een onderzoek op te starten. Ik raad u zodoende aan om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De reden van retour zal tevens op het pakket zelf vermeld staan, zodoende kan de afzender u hier meer informatie over geven. De afzender kan ook informeren bij de lokale postorganisatie in het land van herkomst of het mogelijk is om daar verdere navraag te doen.

    Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben. Voor het ervaren ongemak wil ik u graag mijn excuses aanbieden.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Kalkanova
    Datum
    Geachte heer ,

    Dat is uiteraard weer een zeer slechte klantenservice van PostNL , mijn pakket is verzekerd en is door jullie niet bezorgd .
  5. Auteur
    Kalkanova
    Datum
    Geachte heer ,

    Voordat jullie weer gaan beweren dat mijn pakket niet bezorgd is bij de niet bestaande ophaal punt hierbij mijn afhaal bericht .
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Kalkanova,

    Uiteraard is het een spijtige zaak dat uw pakket retour is gegaan. Ik wil dit graag toelichten. Omdat er kosten bij dit pakket zaten zou het direct naar een afhaallocatie gaan. U ontvangt daar per post bericht van.
    Daarna is er iets met het pakket gebeurd waardoor het retour is gegaan. De reden hiervan kan ik niet uit de status halen. Maar zoals mijn collega al aangaf zal dit op het pakket vermeld staan. Ik kan u alleen maar adviseren om contact op te nemen met de afzender voor meer informatie.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Kalkanova
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry