Klacht POSTNL: Pakket uit het buitenland niet ontvangen

debbievermeij

Ik heb op 10 april een horloge besteld vanuit de VS een handgemaakt horloge, van hout, gegraveerd). Dit is door hen met USPS verstuurd naar Nederland. Met de track en trace code die ik van hen heb ontvangen kan ik zien dat het op 19 april in Nederland is aangekomen en wacht op 'customs clearance'. Ik heb contact opgenomen met PostNL om te vragen of het pakketje al een Nederlands track en trace nummer had ontvangen en dat was het geval. Het komt alleen niet verder en blijft kennelijk bij de douane wachten op inklaring. Vandaag weer contact opgenomen met zowel de douane als PostNL en beiden stuurden me door naar de ander voor opheldering, wat geen van beiden uiteindelijk kon bieden. Dit horloge is een cadeau voor iemand in het buitenland en ik moet het 4 mei meenemen. Ik zou graag willen weten waar het op ligt te wachten, wellicht kan ik iets sturen of ophelderen zodat het proces versneld wordt. Ook het betalen van eventuele kosten is geen probleem, zolang ik het horloge maar ontvang.

ik zou het horloge graag op tijd willen ontvangen zodat ik het mee kan nemen naar het buitenland en wil daarom graag weten of ik iets kan doen om het proces te versnellen. Ontbreekt er informatie, kan ik iets toesturen (facturen, gegeven van de verkoper) of moet ik iets betalen?

Geachte mevrouw Vermeij,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket bij de douane lag en dat u deze graag zo spoedig mogelijk wou ontvangen. Ik zie dat uw pakket geselecteerd was voor een steekproef. Helaas hebben wij geen invloed op de douane, we konden het proces daarom ook niet versnellen. Gelukkig zie ik dat de aangifte inmiddels is afgerond en dat u het pakket van het postkantoor heeft afgehaald.

Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Sarah
    PostNL