Klacht POSTNL: Pakket uit Japan wordt niet bezorgd en is niet meer traceerbaar in verzendproces

Klachtnummer
# 313237
Gebruiker
JacquelineK
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik wacht al een paar weken op een pakket uit Japan dat volgens de laatste melding uit Japan al op 8 juli in Nederland aangekomen is maar niet is gescand. Het track and trace nummer is EJ665504030JP
Zouden jullie kunnen nakijken of het pakket bij de douane is blijven hangen en of er iets gedaan kan worden waarmee bezorging bespoedigd kan worden. Hartelijke dank alvast.
PS Ik heb contact gehad met het bedrijf in Japan en zij zeggen dat het pakket niet gescand is bij binnenkomst in Nederland en dat het waarschijnlijk bij de douane ligt en niet verwerkt wordt. Ik heb wel betaald voor een EMS zending

De oplossing

Zouden jullie kunnen nakijken of het pakket bij de douane is blijven hangen en of er iets gedaan kan worden waarmee bezorging bespoedigd kan worden. Hartelijke dank alvast

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Koorenhof,

    Hartelijk dank voor uw bericht op dit klachtenforum. Ik begrijp dat u graag meer informatie wilt ontvangen over de status van uw pakket. Graag reageer ik op uw verzoek.

    Ik heb de trackingcode in mijn systeem genoteerd. Echter geeft de trackingcode geen resultaat. Hoewel u heeft aangegeven dat het pakket in Nederland is aangekomen, hebben wij het pakket nog niet verwerkt. Het pakket ligt ook niet bij de Douane, want dit hadden wij kunnen zien in de statusinformatie. Aangezien de vertraging nu al 10 dagen duurt, lijkt er ergens vertraging te zijn ontstaan waarvan wij de oorzaak niet kunnen achterhalen. Mijn excuses hiervoor.

    Ik adviseer u om contact op te nemen met de Japanse afzender. Volgens internationale afspraken kan de afzender contact opnemen met z'n eigen postorganisatie voor een onderzoek wanneer een pakket te lang onderweg is.Hieruit zal moeten blijken wat er met het pakket is gebeurd. De afzender kan u eventueel een passende oplossing aanbieden, zoals restitutie of het opnieuw verzenden van het pakket.

    Ik ga ervan uit dat u contact op zult nemen met de afzender en hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Minke
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen