Opgelost door POSTNL: Pakket uit Leer in Duitsland

Op 5 -11-2015 is vanuit Leer in Duitsland een pakketje verzonden met het nummer
5205/5777/1510.
Dat pakket is tot nu toe nooit aangekomen.
De afzendster: Frau Heidi Caspers heeft in Leer alleen vernomen dat het pakket naar Nederland is verstuurd. En ze heeft bovenstaand nummer opgegeven gekregen.
Mijn naam is Klaas van der Spoel en mijn adres is:
Henri Dunantlaan 71 -
9728HC Groningen

P.S. Het Duitse stadje LEER ligt vlakbij Groningen. Dus ik neem aan dat het pakket in Nederland verdwenen is...

Dat pakket moet toch ergens beland zijn?
Het pakket bevat een voor mij belangrijk boek.
Maar het gaat me niet om compensatie.
Ik wil slechts weten waar dat pakket dan wel bezorgd is.

Geachte meneer van der Spoel,

Allereerst goed dat u hier even aanklopt voor uw vraag.

Wat ontzettend balen dat het pakketje nooit is aangekomen. Om dit te checken heb ik de track & trace code nodig v/d zending. Deze heeft de volgende vorm: AB123456789CD. Kunt u misschien zo'n code vinden?

U mag de informatie uiteraard sturen in een reply.

Onin
    Geachte meneer van der Spoel,

Allereerst goed dat u hier even aanklopt voor uw vraag.

U mag de informatie uiteraard sturen in een reply.

Onin
    Grandeur2015
    Tot nu heb ik niets vernomen van Post.nl
    Zo'n pakketje uit Leer (Duitsland) kan toch niet zo maar wegraken? Leer (De) ligt hemelsbreed niet ver van Groningen af.
    Het moet toch na te gaan zijn waar dat pakje wel afgeleverd is?
    Grandeur2015
    De door u gewenste code bezit ik niet, wel de code die de afzendster mij gestuurd heeft. Zie mijn eerste e-mail.
    Ik meen dat er in Den Haag of zo een magazijn is waar niet aangekomen zendingen bewaard worden. Kan daar niet gezocht worden?

Klaas van der Spoel - Henri Dunantlaan 71, 9728 HC Groningen
    Tel. 050-5255791
    Geachte heer van der Spoel,

Uit uw laatste bericht begrijp ik dat u niet in het bezit bent van een andere code. Ook heeft u een vraag over een magazijn waar zulke stukken wellicht heen gaan. Over dat laatste heb ik meer informatie.

Als u niet in het bezit bent van een code naar ons voorbeeld, vermoed ik dat de post is verzonden zonder trackingcode, dus ongeregistreerd. Deze zendingen zijn onmogelijk terug te vinden. Het kan zijn dat de zending in het buitenland, dus in Duitsland, vermist is geraakt. Het kan inderdaad ook zijn dat dat in Nederland is voorgekomen. Helaas kan ik voor u geen navraag starten op onze afdeling onbestelbare stukken. Dit omdat de kans klein is dat uw pakketje daar is aangekomen.

Wel heb ik een melding gemaakt van deze vermissing. Hierdoor wordt er extra gelet op de poststromen naar uw adres. Daarmee kunnen wij in de toekomst onze dienstverlening verbeteren. Op deze melding krijgt u verder geen terugkoppeling. Excuus voor de frustratie die dit oplevert.

Bram
    PostNL klantenservice
    Waarde Bram (?)
    Het moet toch mogelijk zijn dat Post.nl contact opneemt met het postkantoor van Leer in Duitsland? Aan de hand van de Duitse code moeten ze daar toch kunnen achterhalen of het pakket in elk geval in Groningen is beland. Of is dat teveel werk? Dat hoop ik toch niet.
    Met vr. groeten,
    Hallo Bram,
    Er gebeuren nog wonderen! Vandaag is het pakje uit Leer eindelijk bezorgd!
    Hoera! Een goed begin van 2016.
    Ik ben al met al toch zeer tevreden!
    Mer vriendelijke groeten,
    Geachte heer Van der Spoel,

Hartelijk dank voor uw bericht. Goed om te horen dat het pakketje inmiddels is aangekomen. Eind goed al goed!

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    Grandeur2015
    Het pakket is al enige tijd binnen! Ik heb toen meteen een e-mail gestuurd dat een en ander weer prima in orde is.
    Gisteren (zaterdag) is er een meneer van Post.nl bij de deur geweest. Hem heb ik dus ook meegedeeld dat alles goed gekomen is.
    Met vr. groeten,