Klacht POSTNL: Pakket uit US niet bezorgd

Klachtnummer
# 283512
Gebruiker
Zannalee
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Iemand heeft een pakket verstuurd vanuit de US, hij krijgt melding dat het wordt teruggestuurd omdat het niet bezorgd kon worden.
Hoe krijg ik nu mijn al betaalde pakket toch bij mij bezorgd?

Gewenste oplossing

Pakket hierheen gestuurd

7 reacties

  1. Auteur
    Zannalee
    Datum
    Ik wacht nog steeds op een reactie!
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw van Kruijsdijk

    Bedankt voor uw bericht. Ik vind het ontzettend kwalijk om te lezen dat uw pakket retour is gegaan.

    Uw pakket is retour gegaan. Op het meegestuurde bestand staat als reden, dat uw pakket terug is gestuurd vanwege het niet opeisen van uw pakket. Dit kan betekenen dat het pakket naar een afhaallocatie is gebracht en daar vervolgens de maximale 14 dagen heeft gelegen.
    Dit is durf ik echter niet met 100% zekerheid te zeggen aangezien ik niet beschik over de tracking code. Ik wil u hierbij verzoek een in een reactie de tracking code mee te sturen.
    Het retour proces is niet tegen te houden. Voor een passende oplossing adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender van uw pakket.

    Ik zie uw reactie, met de tracking code van uw pakket, graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Nathan
    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    Zannalee
    Datum
    Dank voor het antwoord.
    Het betreft de trackingcode:
    LZ667828271US
    Ik heb nooit een bericht gehad dat ik iets kon komen afhalen. Na navraag bij de verstuurder kreeg ik deze code en dat het drie weken na verzenden weer terug ging naar de afzender.
    Dit omdat hij er naar informeerde.
  4. Auteur
    Zannalee
    Datum
    Is er al meer bekend wat er precies gebeurd is?
  5. Auteur
    Zannalee
    Datum
    Is er al meer bekend wat er precies gebeurd is?
  6. Auteur
    Zannalee
    Datum
    Hoe krijg ik mijn pakket nu hier bezorgd?

  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw van Kruijsdijk,

    Hartelijk bedankt voor de barcode. Ik heb geprobeerd de code te traceren, maar ik kan geen informatie vinden.

    Zoals mijn collega aangaf is het niet mogelijk om het nog ongedaan te maken als een pakket eenmaal retour is gezonden. Als blijkt dat het pakket onterecht retour is gezonden bij terugkomst bij de afzender of, dan heeft die de mogelijkheid om bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek in te laten stellen en restitutie aan te vragen voor de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken. Als geadresseerde is het niet mogelijk om een vergoeding te ontvangen. De afzender is de opdrachtgever voor de verzending van het pakket en heeft de overeenkomst met het postbedrijf. Ik hoop dat de afzender het pakket spoedig nogmaals naar u kan versturen.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen