Klacht POSTNL: Pakket vanuit Portugal niet bezorgd vanwege onleesbare barcode.

sad Niet opgelost
olifre

Ik verstuurde een pakket MET Track en Trace vanuit Portugal naar Nederland. Omdat de barcode niet leesbaar was voor POSTNL, heeft postnl het nu teruggestuurd naar Portugal. Let op: alleen de barcode was niet leesbaar! Het ADRES van de ontvanger had ik er speciaal in dikke vetgedrukte grote letters opgezet. Zodra ik zag dat het pakket in Den Haag was en wat die plek betekende voor mijn pakket, heb ik actie ondernomen via messenger. dat was op vrijdagmiddag. Maandgochtend pas kreeg ik een antwoord. Op zich vind ik dat logisch, omdat ze immers niet werken in het weekend. Na dit antwoord, wat duidelijk geschreven was vanuit een luie stoel, heb ik onmiddellijk gebeld en vervolgens tien!!! minuten in de wacht gestaan. Ook dat snap ik nog wel in deze corona tijd. Wat mij echter totaal ontgaat is dat degene die mij vervolgens hielp aan de telefoon en vertelde dat het apkket retour ging vanwege een onleesbare barcode, volgens de regels van de postnl, hierin geen eigen actie mag ondernemen om dit pakket tegen te houden!!! Wel kon ze mij vertellen, dat ik het beste mn ''postzegel''geld kon terughalen via de Portugese post. Op de website van de Haagse vestiging voor onbestelbare stukken staat te lezen, dat zij indien een pakket onbestelbaar is, het zullen openen om te zoeken naar een spoor van dat het pakket toch wél bezorgd kan worden. Nou...dat spoor zat er wel degelijk in, alleen ze hebben het pakket, itt hun belofte, dus gewoon niet opengemaakt!!! En...wat ook staat te lezen op hun site van Den Haag: ze zullen het pakket 1 jaar bewaren!! Ook niet gebeurt dus!! NOG NIET EENS ! WEEK is het daar bewaard!!!!!! SCHANDALIG!!! Wat een abominabel bedrijf en een abominabele klantenservice!!! Van mij verdienen ze niet eens 1 ster!!

Ik wil dat Postnl het pakket terughaalt uit de retour afzender en alsnog doet wat het beloofd: gewoon bezorgen.
de oplossing die postnl mij aanbiedt is dat zij er niets aan kunnen doen!!!! Zij kunnen de retourzending ook niet tegenhouden en ze konden ook niet het adreslabel apart verwerken. Verder hebben ze mij teruggestuurd naar het kastje: namelijk de Portugese post.

Geachte heer/mevrouw

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van het pakket dat u vanuit Portugal naar Nederland heeft verzonden. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat het voor u niet prettig is dat het pakket niet is aangekomen. Ik heb de status bekeken en ik zie inderdaad dat het pakket retour is gezonden. Dit kan ik niet ongedaan maken. Ik kan de exacte reden van retour niet uit de status herleiden, maar dit staat op het pakket zelf vermeld. Wij kijken bij de bezorging naar de informatie op het pakketlabel. Wij kunnen niet ingrijpen of het adres apart doorgeven. Dit zou heel fraude gevoelig zijn. U heeft inderdaad een overeenkomst met het postbedrijf in Portugal, mocht de reden van retour niet kloppen of onduidelijk zijn, kunt u contact met hen opnemen om een klacht in te dienen of onderzoek te starten.