Klacht POSTNL: Pakket vast in mail center

Klachtnummer
# 183978
Gebruiker
Inez
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Pakketje uit de US verzonden met USPS is niet aangekomen.
In de track staat dat het pakketje in het
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, NETHERLANDS is, en dat ik bericht hierover heb gehad. Ik heb geen bericht gehad dus weet niet waar ik het op moet halen.
Kunnen jullie dit achterhalen ?


Met vriendelijke groet,

I M Tulner

De oplossing

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Tulner,

    Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u graag de status van uw pakket uit de Verenigde Staten wilt weten. Ik heb de status voor u nagekeken en ik zie dat het pakket in Nederland de volgende code heeft ontvangen: 3SEBEL2593912. Het pakket is na een bezorgpoging op 23-8 naar de afhaallocatie gegaan. Omdat u het pakket niet tijdig heeft afgehaald, is het pakket inmiddels retour gegaan naar de afzender.

    Ik heb een klacht voor u geregistreerd omdat de bezorger geen briefje heeft achtergelaten. Dit zal door de leidinggevende met de bezorger worden besproken zodat het niet weer voorkomt. U ontvangt hier verder geen terugkoppeling op. Ik raad u aan om met de afzender contact op te nemen zodat deze u het pakket opnieuw kan toesturen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sarah
    PostNL
  2. Auteur
    Inez
    Datum
    Ok, bedankt voor de reactie. Zoals u begrijpt heb ik hier niet zo veel meer aan.
    Omdat uw postbezorger zich duidelijk niet aan de regels heeft gehouden (in de track staat dat de bezorger 2 maal is langs geweest binnen 1 dag, en geen bericht heeft achtergelaten) zal ik tweemaal de verzendkosten moeten betalen. Ik ga er dan ook vanuit dat ik hiervoor een schade vergoeding van ie kant kan verwachten.

    Met erg teleurgestelde groeten ,

    Inez
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Tulner,

    Ik kan me uw frustratie en teleurstelling goed voorstellen, maar ik heb niet de mogelijkheid om u hiervoor een vergoeding aan te bieden. Mijn collega heeft een melding aangemaakt om herhaling in de toekomst te voorkomen. Alleen de afzender kan in het land van verzending een verzoek bij zijn of haar lokale bezorgdienst indienen om restitutie aan te vragen voor de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken. Voor alle overlast bied ik u mijn excuses aan.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen