Opgelost door POSTNL: pakket verdwenen bij NLAMSA

content Opgelost
BJAM

Ik heb op 18 september 2017 bij Asian-Motorparts.com onderdelen besteld voor mijn motor. Ik heb op 25 september 2017 een tracking number (CP051419785TH) gekregen en in het overzicht dat ik dan krijg (zie meegestuurde bestanden), staat dat mijn zending op 3 oktober 2017 in Nederland in het NLAMSA-depot is aangekomen. Dan volgen er nog een paar meldingen en op 5 oktober zou het pakket tussen 18-21 uur succesvol afgeleverd zijn. Maar ik heb geen pakket ontvangen en ook niemand bij mij thuis heeft het pakket in ontvangst genomen. Als ik klik op 'Recipient Name' verschijnt er een venster m.b.t. de handtekening voor levering. Hier is geen handtekening te zien. Dan volgt er later op 5 oktober 2017 21:42 uur weer een melding in het overzicht van het tracking number dat de geadresseerde niet thuis was. M.a.w. hier klopt duidelijk iets niet, mijn pakket lijkt van de aardbodem verdwenen. Ik heb al een mail gestuurd naar Asian-Motorparts.com, maar zij verwijzen mij met het tracking number naar de 'local post'. Daarom deze klacht hier naar PostNL toe, omdat ik het anders ook niet meer weet.

Ik wil mijn pakket alsnog ontvangen, want ik ben maar een student en het geld groeit mij niet op de rug en de waarde van het pakket was ruim 250 euro (inclusief 59 euro verzendkosten).

Geachte heer L'Ortije,

Uit uw bericht begrijp ik dat u graag meer informatie wilt ontvangen over de status van uw pakket. Ik kan u vertellen dat uw zending al sinds 5 oktober voor u klaarligt bij uw afhaallocatie. Sinds pakketten na twee weken retour worden gestuurd, raad ik u aan om z.s.m. naar de afhaallocatie toe te gaan. Als u de Nederlandse Track&Trace-code 3SPAMS9105306 invult in uw account of in de app, vind u meer informatie over de afhaallocatie. Vanwege fraudegevoeligheid deel ik het adres niet in mijn bericht. Vergeet de Nederlandse Track&Trace-code, uw ID en de €23,49 voor de inklaringskosten niet mee te nemen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Minke
    PostNL

Ik ga er

BJAM
Pakket eindelijk in mijn bezit. Dus afhandeling klacht wel in orde. Waar ik niet tevreden over ben is het feit dat er op 5 oktober (toen het pakket blijkbaar werd aangeboden) geen briefje in de brievenbus is gedaan c.q. daags erna geen mail werd gestuurd met de mededeling dat het pakket werd aangeboden, maar dat er niemand thuis was o.i.d. Anders had ik mijn pakket al ruim 14 dagen eerder in mijn bezit gehad. Geen sterk punt dus.