Klacht POSTNL: Pakket verdwenen in het niets

Wouter51

We hebben op 26 september jl een brief gekregen van Post.nl, dat er een zending buiten Europa in het internationaal sorteercentrum te Amsterdam binnengekomen was en of wij precies wilden aangeven , via facturen en exacte omschrijving van de goederen. Dit is op 2 oktober jl bij Post.Nl binnengekomen en het pakket zou de eerste keer afgeleverd worden op 6 oktober. Dit werd verschoven naar 18 oktober daarna naar 19 oktober en uiteindelijk zou het 21 oktober bezorgd worden. Ik heb iedere keer een mail of telefonisch contact gehad met Post.nl en de meest vreemde antwoorden gehad. Pakket was naar verkeerde regio gestuurd, pakket was vertraagd en pakket zou retour gestuurd zijn naar afzender op d.d. 17 oktober. In de laatste mail heb ik aangegeven dat Post aansprakelijk is voor het zoekmaken van het pakket en het bedrag van € 38,58 (49.30 dollar) aan ons te betalen. Wij moeten allerlei acties gaan ondernemen en Post.nl leunt achterover en verwijst naar afzender. Geen pakket en geld kwijt.

Ons schadeloos stellen en open en eerlijk voor het zoekmaken van het pakket uitkomen en niet allerlei vage smoezen verzinnen. Ook de dure telefoonnummers moet voor dit soort problemen gratis worden.

Geachte heer Pronk,Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat het erg vervelend voor u is dat wij u terugverwijzen naar de afzender.
    PostNL verwijst u naar de afzender, omdat de afzender de klant is van PostN en u de klant van de afzender bent.
    De afzender is de vervoerafspraak aangegaan met PostNL en daarmee de reclamerende partij voor PostNL.
    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Hilda
    Wouter51
    Dit is geen voorstel dit is wederom een afschuifsysteem. Het pakket is bij het Internationaal sorteercentrum binnengekomen en daar ook zoek geraakt. Doordat het pakket is geaccepteerd door Post,Nl is deze verantwoordelijk voor het pakket tot het aan de klant is afgeleverd. Wanneer ik voor een pakket teken, die door Post.Nl wordt afgeleverd en er is iets mis met het pakket ben ik verantwoordelijk voor het pakket omdat ik heb getekend. Zo blijft Post.Nl altijd buiten schot.
    Geachte heer Pronk,Ik snap heel goed dat het een afschuif systeem lijkt, alsof wij het niet willen oplossen. Dit willen wij wel, erg graag zelfs. Om u te helpen is er contact met de afzender nodig. De afzender is onze klant, u bent de klant van de afzender. De afzender neemt contact op met ons voor onderzoek en zoekt naar verwachting een geschikte oplossing voor u. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is en hoop dat het allemaal snel is opgelost voor u. Met vriendelijke groet en een mooie dag toegewenst,
    Elis, PostNL Klantenservice
    Wouter51
    We hebben ook al contact opgenomen met de afzender maar dit is nu 3 weken geleden en de afzender zou contact opnemen met Post.Nl. maar niets meer vernomen tot nu toe, maar als de afhandeling van de vraag van de afzender net zo slecht wordt afgehandeld dan grijpen wij overal naast en zijn wij de verliezende partij. Waardeloos en niet te geloven deze soap.