Klacht POSTNL: Pakket verdwenen in het systeem

Klachtnummer
# 406170
Gebruiker
Liselotte
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Volgens de t&t van Royal Mail is al op 19 november het pakketje in Nederland 'handed to Delivery Partner', Postnl volgens de te klikken button, maar Postnl heeft geen idee waar het pakketje zich bevindt.
Postnl Klantenservice kan net zoveel als ik, namelijk de track&trace code van Royal Mail invoeren en concluderen dat er geen pakketje gevonden wordt. Wat is het nut van een Klantenservice die niet meer kan dan de klant zelf?
De Klantenservice kan ook niet vertellen of er een achterstand is bij de verwerking van pakketjes, of dat dit vaker voorkomt, of wat de gebruikelijke handelswijze is als het zo lang duurt.
Blijkbaar is het pakketje gearriveerd in een of ander sorteercentrum waarbij niemand informatie kan navragen en waaruit ook geen informatie naar buiten komt.
De Klantenservice verwijst alleen maar naar de afzender, maar wat kan die doen? Tot het punt waarop het pakketje te volgen was, Nederland, ging het prima. Het pakketje is dus ergens bij Postnl, niet meer bij Royal Mail. De afzender heeft Royal Mail gecontacteerd en die kan ook zien dat het in Nederland is.
Dan moet er toch iemand *in Nederland* informatie kunnen geven? Er werken toch levende mensen in zo'n centrum waar de pakketjes uit het buitenland aankomen?

Gewenste oplossing

Ik wil weten waar het pakketje is, en dan het graag nog ontvangen

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Volgens mijn informatie hebben wij uw pakket tot op heden niet ontvangen. Het kan inderdaad goed zijn dat uw pakket al wel aangekomen is in het internationale sorteercentrum van Amsterdam. Dit is geen sorteercentrum van PostNL, maar een algemeen sorteercentrum waar alle pakketten vanuit het buitenland binnen komen en vervolgens worden verdeeld naar andere postorganisaties.

    Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender als het te lang duurt. Deze blijft verantwoordelijk voor uw pakket totdat u deze in goede orde hebt ontvangen. De afzender heeft een overeenkomst afgesloten met Royal Mail en Royal Mail kan eventueel een onderzoek uit laten voeren naar uw pakket.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen