Klacht POSTNL: pakket verdwenen waarschijnlijk nog op NLAMSA

G. Hageraats

Op 3-10 verzond ik een pakket naar mijn zoon op Malta. Inhoud cadeautjes voor de verjaardag van mijn (klein-)zoon en vrouw, aangevuld met Hollandse lekkernijen tot een gewicht van 10kg. Verzendkosten € 31==.

Op 4-10 stond op T&T:
do 4 okt. 12:18 +02:00 NL Verzonden naar land van bestemming. Daarna niets meer (Volgende mededeling, binnen 24 uur, had moeten zijn :"Ontvangen in land van bestemming" en "vrijgegeven door douane" etc etc)

Ik wist dus al vrij snel dat er iets mis was. Ik belde met klantenservice, maar die ging niks doen. Volgens protocol mocht ik pas na 22 dagen een opsporingsverzoek aanvragen. Er gebeurde dus niks. Ik heb nog een paar keer gechat met klantenservice maar moest wachten tot 25 oktober.
Ondertussen heb ik gemaild met Post Malta op 19-10 en zij gaven mij, binnen en halve dag, zaterdag 20-10 aan dat het pakket niet op Malta was en volgens hen nog bij NLAMSA lag. Ik heb weer gechat en gebeld met klantenservice, maar men ging niks doen.
Op 25-10 weer gebeld met klantenservice, men ging mij een digitaal formulier sturen dat ik moest invullen en mailen. Dan zou het binnen 12 dagen in behandeling worden genomen. Verder kon ik alles volgen via T&T (niet dus). Ik heb dit formulier uitgebreid ingevuld met foto's en inhoud van het pakket. Ik kreeg geen bevestiging. Weer gebeld, maar het was wel binnengekomen. Op 1-11 kreeg ik een bericht dat de klacht in behandeling was genomen en dat ik binnen 3 weken iets zou horen. Op 6 november heb ik gemaild dat het allemaal wel erg lang duurde en dat het lekkers in het pakket inmiddels wel beschimmeld en oud zou zijn. Gisteren 15-11 (44 dagen later dus) kreeg ik het plompverloren bericht dat het pakket als verloren werd beschouwd. Ik kon de verzendkosten terugkrijgen.

Maar daar gaat het niet om. Ik denk dat er niet serieus gezocht is. Ik wil graag weten of het toch bij NLAMSA is blijven steken, of ergens anders in die buurt is ingepikt. Er staan toch overal camera's en scanners?

Ik stuur (al meer dan 10 jaar) geregeld pakketten naar Malta (met PostNL,waar ik zelf in het verleden ook nog gewerkt heb) omdat me dat het betrouwbaarst lijkt.
Ik vind het misselijkmakend dat er geen service is en dat men zich ervan af maakt met het vergoeden van de verzendkosten en zich verschuild achter protocollen. En dan heb ik het nog maar niet over de teleurstelling bij mijn kleinzoon, die zijn verjaardagscadeau van zijn Oma uit Nederland, niet heeft gekregen. Hij werd 4.

pakket opsporen

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht hebt omtrent de afhandeling van de vermissing van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik vind het erg rot om te horen dat uw pakket niet gevonden is, mijn excuses. Ik kan me goed voorstellen dat uw kleinzoon erg verdrietig is geweest. Ik begrijp dat u wilt dat we nogmaals zoeken, helaas moet ik mededelen dat dit helaas niet mogelijk is. Het onderzoek is het enige dat we hebben kunnen doen en dit hebben we uitgevoerd. Mijn excuses voor alle ongemak.

G. Hageraats
Er is geen oplossing: Het pakket moet gewoon als verloren gegaan worden beschouwd..(voor zover dat dan gewoon is, gewoon ontvreemd heet dat, waarschijnlijk bij NLAMSA. En daarvoor biedt men excuses aan. Er verdwijnt heel veel bij Postnl en men doet er niets mee. Ik vind dit heel erg.......