Klacht POSTNL: Pakket verdwenen

Johnwel

Laatst wat spullen besteld in het buitenland welke via een koerier naar PostNL gegaan zijn die het vervolgens bij moest bezorgen (aangetekend)
Aangezien ik 2 keer niet thuis was zou je verwachten dat het pakket naar een verzamelpunt gaat waar het later opgehaald wordt door de ontvanger.
Maar volgens PostNL moest het pakker echter retour afzender.

Ik heb het nagevraagd bij de leverancier en de koerier en beiden hebben mij verteld dat dit niet het geval is.

PostNl kwam vervolgens met het verhaal dat het pakket getraceerd was maar dat er geen retouradres bekend was.
Op mijn suggestie dat ik dan wel een retouradres had werd niet ingegaan omdat dat tegen de regels was.

Vervolgens is PostNL een officieel onderzoek gestart wat ongeveer een maand geduurd heeft.
Eergisteren heb ik van de leverancier bericht gekregen dat men hem bevestigd heeft dat het pakket tijdens het transport in Nederland verdwenen is.. :cry:

Ik wil mijn pakket, tevens zou PostNL intern eens wat zaken moeten veranderen, een pakket "verdwijnt "namelijk niet zomaar.

Johnwel
    Inmiddels heeft PostNL mij gebeldHet pakket moest retour afzender bij 2 keer niet thuis en er stond geen retouradres op.Het pakket ligt nu in een opslag waar het een jaar blijft liggen...Al met al blijf ik het heel erg vreemd vinden dat PostNL aangeeft te weten dat het pakket in een opslag ligt maar dat de koerier die het naar Nederland gestuurd heeft aan mij om stukken vraagt wat er in het pakket zit zodat PostNL verder op zoek kan omdat ze niet weten waar het pakket is.
    Geachte heer van der Wel,Hartelijk dank voor uw reactie. Omdat ik u niet telefonisch kon bereiken, informeer ik langs deze weg.
    Uw pakket is door de afzender verzonden met de restrictie dat deze bij geen gehoor retour zou worden gestuurd. Omdat er klaarblijkelijk geen retouradres bekend was is de zending vervolgens naar onze afdeling onbestelbare stukken gestuurd.
    Ik wil u daarom adviseren de afzender een onderzoek te laten opstarten in het land van herkomst. Aan de hand van dit onderzoek wordt er contact opgenomen met PostNL en kan de afzender het pakket opvragen of aangeven dat de zending nogmaals moet worden aangeboden.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Iteke
    Johnwel
    Dit onderzoek is al gedaan en ik heb van de leverancier op 28 juli j.l bericht gekregen dat het pakket tijdens het transport verloren is gegaan.
    Volgens het bericht hierboven ligt het pakket ergens als onbestelbaar in een opslag.
    Ik blijf het daarom een hele vreemde zaak vinden dat In Time Couriers mij op 8 juli om stukken vraagt betreffende de zending omdat PostNL niet weet waar het pakket zich bevindt