Opgelost door POSTNL: Pakket verdwenen

Anoniem

Ik heb een pakket, duidelijk en juist geadresseerd, retour gestuurd naar een bedrijf (Seddes Automotive Postbus 52 6139AB te Sittard ) met Track en Trace code 3SKABA963656352.
Verstuurd op 17-07-2012. Na telefonisch overleg met een medewerker van PostNL zou er naar gekeken worden. Na ruim een week werd ik gebeld dat de klacht behandeld zou gaan worden.
De volgende dag werd ik gebeld dat het pakket op het sorteercentrum verdwenen was.
Het kan dat? Ik heb bovendien betaald om iets te versturen krijg ik dat dan in ieder geval terug? Het pakket zelf heeft een waarde van 129 euro!

Indien een brief kwijt raakt begrijp ik dit nog wel, een duidelijk geadresseerd en herkenbaar pakket van deze afmeting is vreemd. Uw systeem met track en trace geeft mij een betrouwbaar gevoel, dit blijkt dus nergens op gebaseerd. Het allerminste zou zijn om de verzendkosten te vergoeden.

Geachte heer Van Engelen,Spijtig om te vernemen dat een door u verzonden zending niet aangekomen is bij de beoogde geadresseerde.Over het algemeen komen de meeste pakketten die bij PostNL worden aangeboden, wel aan op het aangegeven adres.Maar natuurlijk kan er ook wel eens iets fout gaan in het sorteerproces.PostNL zal altijd onderzoek doen daar waar mogelijk. Echter als zo'n onderzoek niet positief kan worden afgesloten wordt er gekeken naar de door de afzender gekozen verzendwijze.Is hierin gekozen voor een standaard pakket verzending dan zullen wij u inderdaad niet meer kunnen bieden dan onze excuses voor het ondervonden ongemak.Dit omdat het betreffende pakket niet verzekerd is tegen beschadiging of vermissing.Van wat ik uit onze systemen kan opmaken bent u 25 september jongst leden geinformeerd door de behandelaar van uw onderzoek over welke stappen zij kon en heeft ondernomen.Ik vertrouw er dan ook op dat u voldoende bent geinformeerd.Met vriendelijke groet,Frouktje
    Anoniem
    Geachte, als een brief kwijt raakt snap ik dat nog wel, zo'n groot pakket, dat snap ik niet. Het minste zou toch zijn dat u de verzendkosten betaald. Met uw systeem is het toch traceerbaar? Ik stel mij voor dat u komt eten in het restaurant waar ik werk en uw eten verdwijnt tussen keuken en tafel. Desalniettemin laat ik u toch alles afrekenen. Wat zegt u dan?
    Geachte heer Van Engelen,Zoals telefonisch besproken gaan wij nogmaals contact zoeken met de collegae van onze afdeling Onbestelbare stukken om op basis van inhoud te kijken of uw onderzoek wellicht toch nog een positieve afsluiting kunnen meegeven.Als de uitslag van het onderzoek echter gelijk blijft kan ik u niet meer bieden dan de reeds telefonisch toegezegde vergoeding van de verzendkosten.Ik meld mij zoals telefonisch besproken morgen nadat ik de collegae van de desbetreffende afdeling heb gesproken.Met vriendelijke groet,Frouktje
    Anoniem
    Geachte Frouktje, in tegenstelling tot uw collega die ik in eerste instantie aan de telefoon kreeg maakt u een behulpzame en begripvolle indruk om het pakket boven water te krijgen, hetgeen helaas niet is gelukt. Om een pakket van enige waarde te versturen zonder verzekering of niet aangetekend is nogal dom gebleken. Handiger was het geweest om de aankoop met een credit card te doen, dan was ik nog 180 dagen verzekerd.
    Dank voor uw vriendelijke behandeling. Ruud van Engelen