Klacht POSTNL: Pakket vermist na aankomst bij NLAMSA

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 133022
Gebruiker
Alexander
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 11-08-2015 is door mij via Catawiki bij Ludo78 in Belgie een poppenwagentje besteld en betaald.
Op 12-08-2015 10:15:32 is het pakket vanuit Belgie verzonden via bpost.
Het pakket is volgens de Track & Trace code CE 350 588 168 BE op 13 augustus toegekomen in het internationaal uitwisselingskantoor NLAMSA Nederland.
Het was een verzekerde zending via Track & Trace. Verzendkosten € 16,40.
Op 16 september is een klachtenprocedure opgestart bij de Belgische Post, maar men zegt dus dat het pakket op 13 augustus al bij NLAMSA was aangekomen.

De oplossing

Ik wil graag het poppenwagentje thuis bezorgd krijgen.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte meneer/mevrouw,

    het is erg spijtig om te horen dat uw zending nog niet is bezorgd.

    Ik heb geprobeerd mee te kijken met de Track & Trace code maar deze is helaas niet bekend in ons systeem. Hierdoor kan ik geen status van de zending achter halen.

    Ik moet je helaas verzoeken om contact op te nemen met de afzender en daarmee tot een oplossing te komen. Ik kan je hierbij niet verder helpen. Mijn excuses hiervoor.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Alexander
    Datum
    De afzender is bij de Belgische Post geweest: volgens de Track & Trace code CE 350 588 168 BE is het poppenwagentje op 13 augustus toegekomen in het internationaal uitwisselingskantoor
    NLAMSA Nederland. Daarna houdt hun spoor op. Ik verzoek u dit verder op te pakken en eventueel contact te zoeken met de Belgische collega's. Ik kom hier zelf niet verder mee.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Labruyere,

    Spijtig dat u dit pakket tot op heden nog niet heeft ontvangen. Ik heb uw barcode nogmaals nagekeken en kan deze helaas niet traceren, wat inhoudt dat uw zending nog niet in Nederland is.

    De reden dat we u verwijzen naar de afzender is omdat wanneer een pakket niet aankomt de afzender contact op kan nemen met zijn of haar postdienst waar het pakket aan is overgedragen. Dit is internationaal zo afgesproken. Wanneer de afzender dit onderzoek opstart of inmiddels al heeft opgestart dan kan de Belgische postdienst indien nodig ook contact met ons opnemen.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Alexander
    Datum
    PostNL zegt steeds dat ik contact moet zoeken met de verzender in Belgie en dat die het met de Belgische Post moet uitzoeken. Verzender heeft bij Belg. Post een klachtenprocedure gestart en door Belg. Post is de vraag gesteld aan PostNL waar het pakket gebleven was. Want bij inbrengen van de T&T code in België was duidelijk te zien dat het pakket al in NL was. Het antwoord van PostNL was dat het pakket spoorloos bleek te zijn... En vervolgens stuurt PostNL mij weer naar verzender. Waardeloos

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Alexander
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen