Opgelost door POSTNL: Pakket verzonden binnen de EU wordt aangemerkt als buiten de EU

J. Willemsen

Brief gekregen betreffende pakket van buiten de EU. Pakket is verzonden uit Estland, dit land behoord tot de EU. PostNL gebeld, zij konden niets doen ik moest gewoon het BVA rapport indien. Pakket lag bij de douane. Douane gebeld, zij vertelde toen dat Estland tot de EU behoren. Dus de brief was hier niet van toepassing. PostNL weer gebeld, zij herkende de fout maar konden hem niet herstellen. PostNL een mail gestuurd en tot op heden geen reactie.

PostNL zijn fout hesteld, en er voor zorgt dat het pakket op korte afgeleverd wordt. En daar naast gewoon behandeld worden als je in klacht indien. zij maken de fout dus zij herstellen hem ook maar. ik ga geen factuur/betalings-gegevens opsturen want dat is totaal niet belangrijk in dit geval.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het spijt me om te horen dat er nog steeds geen update in de status te zien. Ik zie dat ze inderdaad nog aanvullende informatie van uw nodig hebben voor de importaangifte van het pakket. Deze informatie kunt u doorgeven via onze website via www.postnl.nl/bva/. U ontvangt dan direct een bevestiging als u deze bevestiging de vorige keer niet heeft ontvangen adviseer ik u om dit formulier opnieuw in te vullen. Zonder deze informatie zal het pakket niet worden doorgezonden. Ik kan dit niet voor u herstellen.

J. Willemsen
Kreeg na mijn melding bij Klachtenkompas binnen 2 dagen bericht, en zelf ineens mij de omschrijving van het artikel en de naam van de leverancier enz.. Dit was eerder niet mogelijk pakket was anoniem verzonden. Factuur verzonden naar bva-imec@postnl.nl . Geen terug koppeling.. Lees in mail van klachtenkompas dat postnl deze gegevens nog niet ontvangen hadden. Maar tot mijn grote verbazing werd het pakket zaterdagmiddag bezorgd. Een berichten van postnl had ik wel op zijn plaats gevonden, maar helaas.