Klacht POSTNL: pakket verzonden MET inhoud en komt opengemaakt bij de klant aan ZONDER inhoud

Marije

Goedemiddag, Ik verstuur een pakket, standaard. MET INHOUD. het pakket komt aan bij klant, ZONDER INHOUD. het pakket is door mij zorgvuldig dichtgeplakt. MET INHOUD.
Ik ben verbijsterd als ik vervolgens bel, ik terughoor dat het wordt teruggekoppeld naar de desbetreffende afdeling en vervolgens hoor dat het niet verzekerd is, dat kost me PER PAKKET 8 uur extra, hoe kan dit? en ik word niet teruggebeld, dat hoort niet bij de procedure, de verantwoordelijke wordt aangesproken? hoe? als ik niet terughoor?
En de inhoud? een persoonlijke bellyprint van een vrouw? een 3D beeld van haar zwangerschap? waar is dat gebleven?

De bellyprint onbeschadigd bij de klant met excuses van Post NL

Geachte heer, mevrouw van der Windt,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk om te vernemen dat het pakket dat u heeft verzonden zonder inhoud bij de geadresseerde is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat dit voor zowel u als de geadresseerde een hele nare situatie is aangezien de inhoud heel persoonlijk is.

Aan de hand van mijn administratie heb ik de melding terug gevonden. Omdat het pakket zonder aanvullende verzekering is verzonden is het niet mogelijk om hiervoor een vergoeding te ontvangen of dit verder te onderzoeken. U geeft aan dat er ook bij andere pakketten de bezorging niet correct is verlopen. Kunt u aangeven wat er precies is voorgevallen en kunt u hiervan de barcodes doorgeven?

Ik zie uw bericht graag tegemoet.

Annet
    Marije
    Hallo Annet.
    U levert mij de dienst om een pakket te bezorgen.
    Waarom moet ik mij verzekeren of u wel de dienst verleent die u mij verkocht heeft?
    Is dat niet een omgekeerde beredenering?
    Met groeten
    Marije van der Windt

Geachte mevrouw van der Windt,

Uit uw bericht begrijp ik dat u zich afvraagt waarom u zich moet verzekeren om een dienst te verlenen bij PostNL.

Bij een standaard zending wordt akkoord gegaan met de voorwaarde dat als er iets mis gaat, wij dit registeren. Mocht u over de inhoud nog een eventuele vergoeding willen, dan kunt u dit doen door de zending te verzekeren. Helaas kan ik op dit moment niet meer voor u betekenen.

Bram
    PostNL