Klacht POSTNL: Pakket weg door fout bezorger

DJ

De pakketbezorger heeft een pakket in de kliko achtergelaten die tijdens onze vakantie geleegd is. Contact hierover gehad met PostNL en zij gaven aan een onderzoek in te stellen, omdat het pakket door een fout van de bezorger kwijtgeraakt is. De kosten zouden dan vergoed worden. Na 2 weken niks gehoord te hebben nogmaals gebeld en nu geven ze zelf aan dat je voor de gek gehouden bent en dat ze helemaal niks gedaan hebben omtrent een onderzoek en niks gaan doen!! Omdat het een pakket uit het buitenland is kan de verzender hier ook niks in betekenen. PostNL doet gewoon helemaal niks en je wordt gewoon door ze voorgelogen, te belachelijk voor woorden!

Dat ze een onderzoek instellen en de waarde van het pakket vergoeden

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket uit het buitenland. U geeft aan dat de bezorger het pakket in een container heeft achtergelaten, terwijl u op vakantie was. De container is vervolgens geleegd met het pakket er nog in. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is nooit de bedoeling dat u wordt voorgelogen over het starten van een eventueel onderzoek. Wellicht heeft er miscommunicatie plaatsgevonden. In ieder geval wil ik u namens PostNL mijn oprechte excuses aanbieden voor de valse verwachtingen die hierdoor zijn gecreëerd.

De afzender kan proberen een claim in te dienen bij de postorganisatie in het land van herkomst. Dat is namelijk de postorganisatie waarmee de afzender een verzendovereenkomst is aangegaan. Afhankelijk van de overeengekomen voorwaarden kan er een passende oplossing worden geboden.

U heeft zelf een koopovereenkomst met de afzender. Daarom zult u voor een eventuele (financiële) compensatie contact moeten opnemen met de afzender. Vanuit PostNL kunnen wij u geen vergoeding aanbieden.