Klacht POSTNL: Pakket word niet afgeleverd, geen melding, word retour naar verzender gestuurd

Olia

Pakketje uit Rusland, is niet aan huis aangeboden, in ieder geval geen bericht achter gelaten dit op post NL lokatie op te halen, wel op 20 Augustus nog op de Post NL lokatie geweest om pakketjes te halen en niks meegekregen. na twee weken (post uit Rusland kan lang onderweg zijn) op T&Tgaan zoeken blijkt dat het op post NL lokatie heeft moet liggen vanaf 17 Augustus tot 17 September. Op lokatie word gemeld dat alles retour is. op T&T staat adres verkeerd, met daarbij het juiste adres...., klantenservice gebeld, hij is in sorteercentrum en word retour naar verzender uit Rusland gestuurd om dit tegen te houden moet deze contact opnemen met POST NL, dus het beleid is dat een Russischtalige uit een klein dorpje waar niemand engels spreek word verondersteld Post NL te bellen om retour zending tegen te houden.

Het pakket is in sorteercentrum en moet in Nederland blijven en bij mij aangeboden worden.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw zending uit Rusland. Deze lag op de afhaallocatie, echter heeft u daar geen bericht van gehad. Hierdoor is de zending na het afhaaltermijn retour gestuurd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat een vervelende situatie. Ik kan me indenken dat u daar ontevreden over bent. Ik zie dat hiervoor inmiddels een klacht is ingediend zodat het besproken kan worden met de betrokken medewerkers.

Wij kunnen de zending inderdaad niet meer tegenhouden vanuit hier. Wat mijn collega denk ik bedoelde is dat de officiële afzender contact op kan nemen met de eigen postorganisatie. Wellicht dat er vanuit hen nog wat geregeld kan worden zodat het weer deze kant op gestuurd kan worden of misschien hebben ze nog een andere oplossing voor de afzender. Uiteraard excuses voor het ongemak dat is ontstaan.

Olia
Uiteindelijke oplossing Er is niets gedaan over mijn klacht!