Klacht POSTNL: Pakket wordt na 5 weken nog steeds niet geleverd nadat deze is beland op hun lost and found afdeling

ikbentochgeennummer

Op 27 mei een pakket naar mezelf gestuurd vanuit een andere stad. Ik belde na een week om te vragen waar het pakket bleef. Ik bleek een cijfer omgewisseld te hebben bij het invoeren van het huisnummer. Hierdoor is mijn pakket op de lost and found afdeling beland. Er zou een onderzoek worden gestart, die op 16 juni uiterlijk voltooid zou zijn. Het pakket zou dan naar het correct adres worden gestuurd. Dit is tot op heden nog niet gebeurd. Vandaag (1 juli 2020) zou, na nog 3x te hebben gebeld voor een update, de leidinggevende van het onderzoek me persoonlijk bellen. Deze liet de telefoon 1x overgaan en stuurde me een mail er achteraan dat het nog eens nog eens 7 dagen kon gaan duren. Dit gaf me aanleiding om voor de 5e keer de kantenservice te bellen om een vergoeding aan te vragen; 5 weken wachten op een pakket die op de lost and found is terechtgekomen vond ik onacceptabel. Dit werd geweigerd, en ik heb nu nog steeds geen duidelijkheid over de bezorging van het pakket.

Ik wil een vergoeding voor de inhoud, iets wat ik al sinds week 2 van dit incident aangaf (en de tijd voor heb genomen om door te geven en te bewijzen wat dit was).
Niks. Gezien ik mijn pakket niet heb aangetekend willen ze geen vergoeding bieden. In mijn ogen heeft dit gewoon met algemene sevice te maken, en niet met een pakket aan te tekenen of niet. Daarnaast is me aan de telefoon vermeld dat ik wel in aanmerking kon komen voor een vergoeding, toen ik voor de 3e keer belde. Ik hoop echt dat Post NL zijn positie in Nederland verliest en ruimte kan maken voor een andere bezorger, dit is gewoon tijdverspilling. Thanks daarvoor, succes met andere mensen in de zeik te nemen!

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van het door u gestarte onderzoek. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wanneer een pakket niet geleverd kan worden, wordt deze inderdaad bij de Lost & Found afdeling geleverd. Doordat hier meer pakketten liggen, kan het een grote zoektocht zijn om uw pakket te vinden. Ook kan het zo zijn dat het pakket niet wordt gevonden en het daardoor als verloren beschouwd moet worden. Er worden hierdoor geen garanties gegeven tot het pakket is gevonden.

Aangezien het pakket zonder verzekering is verzonden, is het in geen geval mogelijk om de inhoud voor u te vergoeden. Hiermee bent u akkoord gegaan bij verzending. Het door u verzonden pakket is inmiddels gevonden en wordt deze week opnieuw verzonden naar de geadresseerde.