Opgelost door POSTNL: Pakket wordt niet aan deur bezorgt, maar direct afgeleverd bij een Post.nl punt.

Fresia

Mijn pakket wordt niet aan de deur bezorgt, maar direct afgeleverd bij een Post.nl punt. Vervolgens krijg ik een melding op mijn post.nl app met een verwachte bezorgdatum. Daarin staat echter al direct dat het bij een post.nl punt bezorgt is. Twee dagen later ligt het "niet thuis" kaartje in mijn brievenbus. De bezorger heeft mijn pakket niet aan mijn deur bezorgt, maar is direct naar het Post.nl punt gegaan.

De bezorgers aanspreken op dit gedrag

Geachte heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag wil ik dit toelichten.

Pakketten uit het buitenland met een 3SRETA-code en pakketten met importkosten worden niet op het huisadres aangeboden, maar gaan direct naar een PostNL locatie en u ontvangt vervolgens een afhaalbericht per post van de postbode. De pakketchauffeur heeft niets fout gedaan, deze pakketten gaan niet mee op de route. Deze pakketten gaan volgens procedure direct naar de afhaallocatie.

Fresia
Het antwoord maakt duidelijk dat postpakketten uit het buitenland niet aan huis worden geleverd, maar direct naar een afhaalpunt gebracht wordt.