Klacht POSTNL: Pakket wordt niet verwerkt

1900x

Mijn pakketje is al 10(!) dagen geleden vanuit Rusland in Nederland gearriveerd, maar ik heb het nog steeds niet. Via de Russian Post tracking is te zien dat het sinds 28 november blijft hangen op de status 'Processing of international mail'. Hoeveel langer moet dit duren??? Waarom duurt de verwerking zo lang en wanneer wordt mijn pakket eindelijk bezorgd?

Ik wil weten wanneer ik eindelijk mijn pakket kan verwachten en waarom het zo ontzettend lang duurt voor het eindelijk verwerkt is.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status van de zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

PostNL tracht een zending binnen de overkomstduur aan te bieden. Echter is de overkomstduur enkel indicatief, helaas geen garantie. Dit is conform de overeenkomst met de afzender, de officiële opdrachtgever van de buitenlandse postdienst en PostNL.

Daarnaast is er gerede kans dat de zending wordt gecontroleerd op waarde en of inhoud door de Douane. De Douane heeft een wettelijke bevoegdheid om een zending vast te houden, in beslag te nemen en of te vernietigen. Hierop heeft PostNL geen invloed. Daarnaast wordt er geen contact opgenomen door PostNL met een Douane. Dit is inherent aan de wettelijke bevoegdheid van de Douane.

Ik wil u vriendelijk verzoeken contact op te nemen met de afzender. Deze kan indien noodzakelijk, een navraag starten via de postdienst in het land van herkomst. Enkel de afzender kan een navraag starten.

Desalniettemin begrijp ik dat de situatie erg vervelend is voor u.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.