Klacht POSTNL: Pakket wordt niet verwerkt

Klachtnummer
# 337055
Gebruiker
1900x
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn pakketje is al 10(!) dagen geleden vanuit Rusland in Nederland gearriveerd, maar ik heb het nog steeds niet. Via de Russian Post tracking is te zien dat het sinds 28 november blijft hangen op de status 'Processing of international mail'. Hoeveel langer moet dit duren??? Waarom duurt de verwerking zo lang en wanneer wordt mijn pakket eindelijk bezorgd?

De oplossing

Ik wil weten wanneer ik eindelijk mijn pakket kan verwachten en waarom het zo ontzettend lang duurt voor het eindelijk verwerkt is.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status van de zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    PostNL tracht een zending binnen de overkomstduur aan te bieden. Echter is de overkomstduur enkel indicatief, helaas geen garantie. Dit is conform de overeenkomst met de afzender, de officiële opdrachtgever van de buitenlandse postdienst en PostNL.

    Daarnaast is er gerede kans dat de zending wordt gecontroleerd op waarde en of inhoud door de Douane. De Douane heeft een wettelijke bevoegdheid om een zending vast te houden, in beslag te nemen en of te vernietigen. Hierop heeft PostNL geen invloed. Daarnaast wordt er geen contact opgenomen door PostNL met een Douane. Dit is inherent aan de wettelijke bevoegdheid van de Douane.

    Ik wil u vriendelijk verzoeken contact op te nemen met de afzender. Deze kan indien noodzakelijk, een navraag starten via de postdienst in het land van herkomst. Enkel de afzender kan een navraag starten.

    Desalniettemin begrijp ik dat de situatie erg vervelend is voor u.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen