Klacht POSTNL: Pakket wordt vastgehouden

Maarten

Een tijd terug heb ik wat besteld in China. De kosten zijn onder de 22 Euro, dus dat betekent dat er geen extra douane kosten bijkomen. Ik moest PostNL echter 17,50 Euro geven voordat ik het pakket in ontvangst kon nemen. Dit heb ik geweigerd. Vervolgens heb ik contact opgenomen met PostNL en de bewijzen doorgestuurd dat de kosten van het pakketje onder de 22 Euro liggen. Ik heb al meerdere e-mails gestuurd, maar ze reageren nergens op. Ondertussen houden ze wel mijn pakketje vast. Ik zou me diep schamen als bedrijf...

Pakketje bezorgen zonder extra kosten. En in ieder geval gewoon reageren op e-mails!
Bug van klachtenkompas (is al doorgegeven), maar om die reden is mijn reactie verplaatst naar: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/pakket-wordt-vastgehouden-%28vervolg%29/details?complaintId=a9f0e5c2-2326-431c-a395-b612a1fc692c Graag daar verder reageren.

Geachte heer/mevrouw Bruins,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat er onterecht kosten berekend zijn terwijl de waarde van uw pakket onder de 22 euro lag. Ik kan me voorstellen dat u deze kosten niet wenst te betalen. Graag reageer ik op uw bericht.

De kosten worde normaal gesproken berekend over de waarde die de afzender opgeeft op de douaneverklaring. U betaalt BTW en/of invoerrechten, en inklaringskosten. Indien de kosten onterecht zijn berekend, kunt u bezwaar indienen. Dit kan echter alleen nadat u het pakket in ontvangst heeft genomen. Aan de hand van de door u meegestuurde track&trace code zie ik dat u het pakket geweigerd heeft en dit betekent spijtig genoeg dat deze retour is gestuurd. Ik kan dit helaas niet meer terugdraaien. Indien u e-mails heeft gezonden via het contactformulier zult u via de e-mail een reactie terug ontvangen, ik heb echter geen inzage in deze berichten. Voor het opnieuw toesturen van het pakket adviseer ik u contact op te nemen met de afzender.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar